Τι πρέπει να ξέρετε πριν τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας
Συχνά, αρκετοί επιχειρηματίες πρώτα ψάχνουν έναν developer να φτιάξει την ιστοσελίδα τους και μετά ξεκινούν να σκέφτονται τους τρόπους διαφήμισης και προώθησης. Ή καταφεύγουν στη δημιουργία ιστοσελίδων σε δωρεάν πλατφόρμες ή με πολύ χαμηλές τιμές και φθηνές λύσεις. Αυτή η προσέγγιση, αν και συνηθισμένη, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές προκλήσεις και χαμένες ευκαιρίες (π.χ. ιστοσελίδες που δεν παραδίδονται στην ώρα τους, ιστοσελίδες που χρειάζονται επανασχεδιασμό). Και τις περισσότερες φορές θα αυξήσει τη συνολική δαπάνη.
Νέα πρόσεγγιση για τη δημιουργία ιστοσελίδας: Επένδυση
Η δημιουργία μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας είναι μια σημαντική επένδυση για κάθε επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους ή κλάδου.
Η ιστοσελίδα που θα κατασκευάσετε είναι το ψηφιακό σας κατάστημα ή γραφείο. Είναι το πρώτο πράγμα που κάθε καταναλωτής ή υπόψήφιος πελάτης θα αναζητήσει όταν θα θέλει να μάθει περισσότερα για εσάς.
Αν θεωρήσουμε λοιπόν πως η ιστοσελίδα σας είναι το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ μιας επιχείρησης και των πιθανών πελατών, τότε η πρώτη εντύπωση είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και να ενισχύει την αξιοπιστία της επιχείρησης σας. Και φυσικά μια σωστά σχεδιασμένη ιστοσελίδα μπορεί να έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις, το τζίρο και τα κέρδη μιας επιχείρησης.
Ρεαλιστικές Προσδοκίες
Για αυτό το λόγο κάθε επαγγελματίας όταν αναζητά συνεργάτες ή εταιρείες για την κατασκευή μιας θα πρέπει να έχει ρεαλιστικές προσδοκίες. Πολλοί παρομοιάζουν τη δημιουργία μιας ποιοτικής ιστοσελίδας με την κατασκευή ή την ανακαίνιση ενός σπιτιού. Αυτή η αναλογία είναι χρήσιμη γιατί κάνει ξεκάθαρο ότι για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας απαιτείται λεπτομερής σχεδιασμός, χρόνος και επαγγελματική υποστήριξη. Αντιμετωπίστε την ιστοσελίδα σας ως μια επένδυση που θα αποδώσει μακροπρόθεσμα. Γιατί είναι αλήθεια πως πολλοί επιχειρηματίες αναζητούν το χαμηλότερο κόστος για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας και θέλουν την άμεση ολοκλήρωσή της, χωρίς όμως να συνειδητοποιούν πως η σωστή υλοποίηση μπορεί σε βάθος χρόνου να γλιτώσει χρόνο και χρήμα.
Εργαλείο Marketing & Τεχνικό Έργο
Επιπλέον, η δημιουργία ιστοσελίδας δεν μόνο ένα τεχνικό έργο με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία προώθησης. Συνεπώς, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξή της θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ και τους επιχειρηματικούς στόχους.
Για αυτούς τους λόγους, πριν τη δημιουργία ιστοσελιδας μια επιχείρηση πρέπει να πραγματοποιήσει ένα στρατηγικό σχεδιασμό: ο οποίος θα περιλαμβάνει τον καθορισμό των στόχων της, την ανάλυση του ανταγωνισμού, την ταυτοποίηση του κοινού – στόχου (target audience) και την ανάπτυξη μιας ξεκάθαρης πρότασης για το τι αξία θα προσφέρει η ιστοσελίδα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να προσδιοριστεί η
Σκοπός της Ιστοσελίδας και Επιχειρηματικοί Στόχοι
Προσδιορίστε τον πρωταρχικό στόχο του ιστότοπού σας. Αναλογιστείτε τι επιδιώκετε να πετύχετε μέσω της δημιουργίας και λειτουργίας του. Είναι απαραίτητο να καθορίσετε με ακρίβεια από την αρχή τους επιχειρηματικούς σκοπούς που θα εξυπηρετεί ο ιστότοπός σας.
- Θέλετε να προωθήσετε μια επιχείρηση;
- Θέλετε περισσότερες πωλήσεις
- Ή απλώς θέλετε να έχετε μια ιστοσελίδα, ως ένα άλλου είδους επαγγελματική κάρτα;
- Θέλετε να πουλήσετε προϊόντα ή υπηρεσίες;
- Θέλετε να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση των πελάτων σας;
- Θέλετε να προωθήσετε το προσωπικό brand ή να δημιουργήσετε ένα προσωπικό blog;
Στρατηγικός Σχεδιασμός
Ο σαφής καθορισμός των στόχων σας θα δημιουργήσει μια συνεκτική στρατηγική και θα απλοποιήσει τη λήψη αποφάσεων.
- Θα εξασφαλίσει την αποδοτική χρήση των πόρων (χρήματα και χρόνος).
Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που θέλει να κατασκευάσει ένα eshop με χειροποίητα κοσμήματα θα πρέπει να επενδύσει περισσότερα χρήματα για την παρουσίαση των προϊόντων (φωτογράφηση των προϊόντων). Σε αντίθεση ένα eshop με κοσμήματα από γνωστά brands, θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις stock φωτογραφίες των brands και να επενδύσει τα χρήματα στη ενσωμάτωση στο ehsop ενός AI Chatbot που θα βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη.
- Θα διευκολύνει τον καθορισμό μετρήσιμων αποτελεσμάτων
Ο καθορισμός των μετρήσιμων αποτελεσμάτων έχει πρωταρχική σημασία για την αξιολόγηση της επιτυχίας μιας ιστοσελίδας.
Ένα αναγνωρίσιμο brand θα στοχεύει στην αύξηση της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και τα KPI’s που θα παρακολουθεί ενδέχεται να είναι η αύξηση του αριθμού εγγραφών στο ενημερωτικό δελτίο (newsletter) κατά 20% μέσα σε 6 μήνες.
Αντιθέτως, ένα ανερχόμενο brand θα στοχεύει στην δημιουργία αναγνωρισιμότητας και τα KPI’s που θα αφορούν την ιστοσελίδα του θα είναι η αύξηση του αριθμού των μοναδικών επισκεπτών της ιστοσελίδας κατά 50% μέσα στους πρώτους 3 μήνες.
Ο σκοπός της ιστοσελίδας σας θα καθορίσει το σχεδιασμό, την τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσετε, τον τύπο της ιστοσελίδας, το περιεχόμενο, τις λειτουργίες της και τον τρόπο προώθησής της.
Το Κοινό – Στόχος της Ιστοσελίδας
Ποιο είναι το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται η ιστοσελίδα σας; Σε ποιο κοινό σκοπεύετε να είναι ελκυστική η ιστοσελίδα σας;
Ο σαφής προσδιορισμός του κοινού-στόχου επηρεάζει τον σχεδιασμό και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Γιατί η στόχευση του κοινού ακόμα και μέσα στον ίδιο κλάδο (niche) έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Για παράδειγμα, είναι διαφορετικό το κοινό-στόχος ενός ξενοδοχείου που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και διαφορετικό είναι το κοινό ενός ξενοδοχείου που βρίσκεται σε ένα μη δημοφιλή προορισμό σε κάποια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας.
Το κοινό-στόχος ενός ξενοδοχείου στην Αθήνα είναι ταξιδιώτες που θα παραμείνουν για μια σύντομη διαμονή. Θα πρόκειται για ταξιδιώτες που θα παραμείνουν στην πόλη για λίγες ημέρες και ενδεχομένως ενδιαφέρονται για την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία ή τις δυνατότητες διασκέδασης.
Το κοινό-στόχος ενός ξενοδοχείου σε ένα μη δημοφιλή προορισμό ενδεχομένως είναι ταξιδιώτες που αναζητούν μια πιο αυθεντική εμπειρία μακριά από τον συνωστισμό και ενδιαφέρονται για τη φύση, την τοπική κουλτούρα και πολιτισμό.
Ο προσδιορισμός του κοινού-στόχου επηρεάζει καθοριστικά πολλές πτυχές του σχεδιασμού, του περιεχομένου, των λειτουργιών και της τεχνολογίας μιας ιστοσελίδας. Και κυρίως δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την καλύτερη εμπειρία που μπορείτε να προσφέρετε σε έναν χρήστη.
Το Περιεχόμενο της Ιστοσελίδας
Έχοντας προσδιορίσει τον στόχο της ιστοσελίδας και το κοινό-στόχο, τότε το περιεχόμενο είναι το επόμενο στοιχείο με το οποίο πρέπει να ασχοληθείτε εκτενώς. Κι αν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι το πιο ουσιαστικό στοιχείο, ειδικά όταν ο επιχειρηματικός στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων, συχνά παραμελείται. Δεν αρκεί απλώς να γράψετε κάποια κείμενα και να βρείτε κάποιες φωτογραφίες, ή να ανεβάσετε κάποια βίντεο. Θα πρέπει να σκεφτείτε τα εξής:
- Πώς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας θα αντιπροσωπεύει την επιχειρήση σας και το brand σας.
- Ποιό είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα; Τι σας διαφοροποιεί στην αγορά και στον κλάδο σας;
- Πώς θα παράγετε ποιοτικό περιεχόμενο; Πώς θα δημιουργήσετε πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο που θα προσφέρει αξία στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας και μελλοντικούς πελάτες σας;
- Πώς θα προωθήσετε το περιεχόμενο την ιστοσελίδα σας; Θα χρησιμοποιήσετε τα Social Media, τις πληρωμένες διαφημίσεις του Google Ads, το Email ή το SEO;
- Ποιό θα είναι το κόστος για τη δημιουργία, ενημέρωση και την προώθηση του περιεχομένου;
Συμβουλή: Η έρευνα των λέξεων – κλειδιών και η ανάλυση του ανταγωνισμού δίνει τα πρώτα στοιχεία για το περιεχόμενο, τη μορφή του και τα κανάλια marketing που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν.
Keyword Research
Επιπλέον, θα πρέπει να προσδιορίσετε και τον τρόπο που παράγετε και θα ενημερώνετε το περιεχόμενό σας.
Ο Σχεδιασμός της Ιστοσελίδας
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι ελκυστικός και φιλικός προς τον χρήστη. Θα πρέπει να είναι εύκολο για τους επισκέπτες να βρουν αυτό που ψάχνουν. Η καλή δομή στις ιστοσελίδες είναι σημαντική για την πλοήγηση του χρήστη.
Η Τεχνολογία της Ιστοσελίδας
Επιλέξτε την κατάλληλη τεχνολογία που θα εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Μπορεί να είναι ένα custome website ή μπορείτε να χρησιμοποίησετε τις πλατφόρμες CMS όπως το WordPress. Η επιλογή της φιλοξενίας της ιστοσελίδας σας από ένα αξιόπιστο πάροχο και η ασφάλεια από επιθέσεις και χακαρίσματα είναι μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία όταν δημιουργούμε μια ιστοσελίδα.
Η Συντήρηση και η Ενημέρωση της Ιστοσελίδας
Σχεδιάστε πώς θα διαχειρίζεστε τη συντήρηση της ιστοσελίδας και πώς θα την ενημερώνετε με νέο περιεχόμενο.
Ανακάλυψε περισσότερα για το SEO και τα Digital Agencies
SEO Content Brief – Το Αποτελεσματικό Εργαλείο Στην Προώθηση Ιστοσελίδων