20+ Ερωτήσεις πριν τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την προώθηση της ιστοσελίδας σας

Κατασκευή Ιστοσελίδας και Επιχειρηματικοί Στόχοι

Ο πιο σημαντικός παράγοντας για μια επιτυχημένη κατασκευή ιστοσελίδας είναι οι σαφείς επιχειρηματικοί στόχοι. Ποιος είναι ο στόχος για την επιχείρησή σας;

Σε τι θα χρησιμοποιηθεί η ιστοσελίδα, ώστε να μπορέσετε να βρείτε και τον κατάλληλο τρόπο προώθησης.

Αρκετές επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας το SEO κατορθώνουν να φτάσουν στην πρώτη σελίδα της Google, να έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα τους, αλλά να μην κατορθώνουν να την εκμεταλλευτούν αποτελεσματικά όλους αυτούς τους νέους επισκέπτες, γιατί νωρίτερα δεν έχουν ένα σαφή επιχειρηματικό πλάνο. 

Ή γιατί ξοδεύουν τους πόρους στον σχεδιασμό ή στην κατασκευή μιας ιστοσελίδας που δεν είναι χρήσιμη στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης. Και στη συνέχεια περνούν χρόνια μέχρι να ανανεώσουν το περιεχόμενο. 

Ή σπαταλούν πόρους σε ένα μόνο κανάλι προβολής, αγνοώντας τα υπόλοιπα μέχρι τη στιγμή που αυτό το κανάλι δεν θα είναι προσοδοφόρο.

Πριν λοιπόν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια που αφορά τον σχεδιασμό, την κατασκευή ή την προώθηση της ιστοσελίδας απαντήστε σε αυτές τις ερωτήσεις

Ερωτήσεις πριν την Κατασκευή Ιστοσελίδας

Ποια είναι η κύρια δραστηριότητα της επιχείρησής σας;

Τι ακριβώς προσφέρετε στους πελάτες σας, είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για υπηρεσίες; Μπορείτε να δώσετε μια συνοπτική περιγραφή της επιχείρησής σας, συμπεριλαμβανομένων των βασικών χαρακτηριστικών και του σκοπού της;

H απάντησή σας σε αυτή την ερώτηση είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής. Είναι ο πυρήνας της ταυτότητας της επιχείρησής σας και καθορίζει το πώς δημιουργείτε αξία για τους πελάτες σας. Σκεφτείτε ποιο είναι το συγκεκριμένο πρόβλημα των πελατών σας που λύνετε ή ποια ανάγκη ικανοποιείτε. Τι κερδίζει ένας πελάτης σας από τα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας;

Η σαφής διατύπωση αυτών των στοιχείων θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια ισχυρή βάση για τη στρατηγική της, αλλά και να επικοινωνήσετε σε συνεργάτες και πελάτες την αξία που προσφέρετε.

Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης; Ποια είναι η μοναδική πρόταση της επιχείρησης προς τους καταναλωτές;

Σκεφτείτε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησής σας, το Unique Selling Proposition (USP). Το USP είναι η πρόταση που δηλώνει σε τι διαφέρει το δικό σας προϊόν ή η δική σας υπηρεσία από τους ανταγωνιστές σας, υπογραμμίζοντας τα οφέλη και εξηγώντας γιατί είναι η καλύτερη επιλογή.

Το USP είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα καθορίσουν την επιτυχία της επιχείρησής σας. Το μήνυμά σας πρέπει να είναι σαφές και ελκυστικό, ώστε να προσελκύει νέους πελάτες. Μπορεί να εστιάσει στην ποιότητα, στα χαρακτηριστικά του προϊόντος, στην τιμή, ή σε οτιδήποτε σας κάνει να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας.

Ποιες τάσεις της αγοράς ευνοούν την επιχείρησή σας;

Σκεφτείτε αν υπάρχουν trends στην αγορά που ευνοούν την επιχείρησή σας και την προώθησή της. Αυτά τα trends θα πρέπει να αποτυπωθούν στην κατασκευή και στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας και στη δημιουργία του περιεχόμενου.

Αν είστε δικηγόρος μπορείτε να προσφέρεται συναντήσεις remote? Ή αν είστε γιατρός οι ασθενείς μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού remote? Ή αν έχετε ένα ζαχαροπλαστείο, ποιες τάσεις που αφορούν είτε τη διατροφή, είτε την τεχνολογία μπορείτε να εκμεταλλευτείτε για να προσφέρετε καλύτερα προϊόντα ή καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών; 

Γιατί θα πρέπει να τα λάβετε υπόψη σας πριν την κατασκευή της ιστοσελίδας σας; Για να μπορέσετε να προσδιορίσετε την τεχνολογία που θα χρειαστεί. Θα είναι κάποιο online σύστημα κρατήσεων; Ή κάποια app για online συναντήσεις;

Ποιες είναι οι προκλήσεις ή τα εμπόδια που αντιμετωπίζει τώρα η επιχείρησή σας ή ενδεχομένως θα αντιμετωπίσει στο μέλλον; Πώς θα μπορούσε η κατασκευή μιας ιστοσελίδας να προσφέρει λύσεις.

Δυσκολίες στην προσέλκυση πελάτων

Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ισχυρή διαδικτυακή παρουσία μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσέγγιση νέων πελατών και στη δημιουργία αναγνωρισιμότητας.

Μια επαγγελματική και εύχρηστη ιστοσελίδα μπορεί να αυξήσει την ορατότητα της επιχείρησης στο διαδίκτυο μέσω μηχανών αναζήτησης (SEO). Έτσι, η επιχείρηση μπορεί να προσεγγίσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και να ενισχύσει την εικόνα της στην αγορά.

Απλοποίηση των Διαδικασιών

Αν η επιχείρηση αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαχείριση παραγγελιών ή επικοινωνίας, η ιστοσελίδα μπορεί να προσφέρει αυτοματοποιημένα συστήματα για τις παραγγελίες, τις κρατήσεις ή την υποστήριξη πελατών, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα.


Υπάρχουν κενά στην αγορά που οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας μπορούν να φανούν χρήσιμα;

Πριν την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, είναι σημαντικό να αναλύσετε την αγορά και να κατανοήσετε πού μπορεί η επιχείρησή σας να καλύψει κενά και να προσφέρει αξία. Η διαδικασία αυτή θα σας βοηθήσει να διαμορφώσετε την ιστοσελίδα σας έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς και των πελατών σας.

Ποιος είναι ο πρωταρχικός στόχος της ιστοσελίδας; Γιατί χρειάζεστε μια νέα ιστοσελίδα;

Ο προσδιορισμός του στόχου της ιστοσελίδας βοηθά στην κατανόηση των αναγκών της επιχείρησής σας και στον καθορισμό των λειτουργιών που θα πρέπει να έχει η ιστοσελίδα για να επιτύχετε τους στόχους σας. Ποιος ειναι ο στόχος σας

  • Αύξηση των πωλήσεων ή μετατροπών
  • Βελτίωση της αναγνωρισιμότητας του brand
  • Ενημέρωση και εκπαίδευση των πελάτων

Ποιο είναι το κοινό – στόχος;

Ο προσδιορισμός του κοινού στόχου (target audience) είναι ένα από τα πιο κρίσιμα βήματα στην κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Γνωρίζοντας ποιοι είναι οι άνθρωποι που θα επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας και ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους, μπορείτε να δημιουργήσετε μια στρατηγική που θα προσελκύει το κοινό σας και θα ενισχύει τις δυνατότητες μετατροπής (conversion).

Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σας; Μπορείτε να το περιγράψετε;

Ο ιδανικός πελάτης σας είναι εκείνος που όχι μόνο θα βρει αξία στις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε, αλλά θα γίνει και επαναλαμβανόμενος πελάτης ή ακόμα και υποστηρικτής της επιχείρησής σας. Για να τον περιγράψετε σωστά, είναι απαραίτητο να εξετάσετε μια σειρά από χαρακτηριστικά και παραμέτρους. Σκεφτείτε ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, ποια είναι τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς, ποιες είναι οι αξίες και οι αρχές του, ποια είναι τα ενδιαφέροντά του, πως πραγματοποιεί τις αγορές του.

Target Audience – Το Κοινό-Στόχος θα φέρει την επιτυχία στην επιχείρησή σας

Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές;

Ποια ιστοσελίδα των ανταγωνιστών σας την θεωρείτε καλύτερη; Είναι οι ιδιοι οι πραγματικοί ανταγωνιστές της επιχείρησης με τους online ανταγωνιστές;

Καταγράφοντας τους ανταγωνιστές σας και τη στρατηγική τους πριν την κατασκευή της ιστοσελίδας, θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα την αγορά σας και να εντοπίσετε ευκαιρίες και αδυναμίες.

Ερωτήσεις που αφορούν την Κατασκευή και την Συντήρηση της Ιστοσελίδας

Η κατασκευή και η διαχείριση μιας ιστοσελίδας απαιτεί τον καθορισμό και την προσεκτική σχεδίαση αρκετών παραμέτρων που αφορούν τον προϋπολογισμό, το περιεχόμενο, τη στρατηγική περιεχομένου, το branding, τις ενέργειες χρηστών και τη νομική συμμόρφωση.

  • Ποιος είναι ο προϋπολογισμός για το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη συντήρηση και την προώθηση;
  • Τι είδους περιεχόμενο θα περιλαμβάνεται στον ιστότοπο; Κείμενα, φωτογραφίες, video;
  • Έχετε αναπτύξει στρατηγική περιεχομένου; Πώς θα δημιουργείτε το περιεχόμενο στο μέλλον;
  • Ποιο θα είναι το ύφος των κειμένων; Ταιριάζει το ύφος των κειμένων με τις προτιμήσεις του κοινού σας και των υποψήφιων πελατών σας;
  • Ποια στρατηγική branding θα έχετε για την ιστοσελίδα: λογότυπο, χρώματα και οπτική επικοινωνία;
  • Ποιες ενέργειες θέλετε ο χρήστης / επισκέπτης να κάνει στην ιστοσελίδα;
  • Πώς θα αξιολογήσετε την επιτυχία της ιστοσελίδας;
  • Πώς θα χειριστείτε τη νομοθεσία του απορρήτου των χρηστών και της προστασίας δεδομένων ώστε να συμμορφωθείτε με το GDPR;

Όσο πιο αναλυτικά απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις, τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά θα έχετε ένα βασικό σχέδιο για το περιεχόμενο και τη δομή της ιστοσελίδας σας. Μην ανησυχείτε αν αυτό το στάδιο, είναι αρκετά χρονοβόρο, θα κερδίσετε πόρους, χρόνο και χρήμα στο μέλλον.


Περισσότερα Άρθρα για το SEO και το Digital Marketing

Content Mapping 

Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης

Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα

Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης

Τι είναι το Ecommerce SEO