Οι λέξεις-κλειδιά στο SEO, στη βελτιστοποιήση και την πρόωθηση μιας ιστοσελίδας, είναι ένας από τους βασικούς άξονες της στρατηγικής.

Σε αυτό το σύντομο άρθρο θα μιλήσουμε για τις λέξεις – κλειδιά, τη σημασία τους και τα βασικά χαρακτηριστικά τους.

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά στο SEO

Οι κατηγορίες των λέξεων-κλειδιών

Οι SEO παράμετροι στις λέξεις και στις φράσεις-κλειδιά

Που χρησιμοποιούμε τις λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα μας

Οι λέξεις-κλειδιά στη διαφήμιση

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά στο SEO

Οι λέξεις – κλειδιά έχουν διπλή λειτουργία: αφορούν τόσο τους χρήστες, όσο και την ανίχνευση από τις μηχανές αναζήτησης.

1. Οι λέξεις-κλειδιά για τους χρήστες

Οι λέξεις-κλειδιά (search queries) είναι τα ερωτήματα που χρησιμοποιούν οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες.

Φωτογραφία με παράδειγμα της αναζήτησης
Σε αυτήν την εικόνα βλέπουμε πως ο χρήστης αναζητά “τι είναι οι λέξεις – κλειδιά”

2. Οι λέξεις-κλειδιά για τις μηχανές αναζήτησης 

Για τις μηχανές αναζήτησης η χρήση των λέξεων – κλειδιών έχει 3 στάδια

  1. Έυρεση της ιστοσελίδας: Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τις λέξεις – κλειδιά για να κατανοήσουν το περιεχόμενο κάθε ιστοσελίδας (crawling).
  2. Καταλογοποίηση της ιστοσελίδας: Στην συνέχεια κατατάσουν την ιστοσελίδα στους αντίστοιχους καταλόγους (indexing).
  3. Κατάτάξη της ιστοσελίδας: Tέλος, εμφανίζουν την ιστοσελίδα στα σχετικά αποτελέσματα, κάθε φορά που ένας χρήστης αναζητά μια πληροφορία (ranking). 

Αν κάποιος θέλει να καταλάβει καλύτερα τον τρόπο χρήσης των λέξεων – κλειδιών από τις μηχανές αναζήτησης μπορεί να σκεφτεί τη χρήση των ευρετηρίων στα διάφορα βιβλία. Στις τελευταίες σελίδες των επιστημονικών, συνήθως, βιβλίων υπάρχουν λέξεις – κλειδιά ή θεματικές που αναγράφουν, δίπλα στους διάφορους όρους τις αντίστοιχες σελίδες των βιβλίων.

Οι κατηγορίες των λέξεων-κλειδιών

Υπάρχουν 2 κατηγορίες λέξεων – κλειδιών και αυτό οφείλεται σε δύο λόγους:

α) Στην εξέλιξη της τεχνολογίας:  χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης μέσω διαφορετικών συσκευών.

Π.χ η χρήση των κινητών τηλεφώνων και η φωνητική αναζήτηση, δημιούργησε την τάση για ερωτήσεις. 

β) Στην εξοικείωση των χρηστών με τη διαδικασία της αναζήτησης και στο τι θέλουν να αναζητήσουν. 

Οι λέξεις-κλειδιά (Keywords)

Αυτές οι λέξεις είναι οι γενικοί όροι που χρησιμοποιούμε στην αναζήτηση.

Πχ παπούτσια: Ένας χρήστης αναζητά “παπούτσια”

Οι φράσεις-κλειδιά (Long-Tail Keywords)

Οι φράσεις – κλειδιά είναι όροι της αναζήτησης με παραπάνω από δύο ή τρεις όρους και ουσιαστικά αφορούν πιο στοχευμένες αναζήτησεις. Για παράδειγμα, ένας χρήστης αναζητά “κόκκινα παπούτσια για τρέξιμο.” Συχνά, τα long tail keywords έχουν χαμηλότερο ανταγωνισμό και οδηγούν σε επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες που θα αποφέρει υψηλότερο ROI.

Οι SEO παράμετροι στις λέξεις και στις φράσεις-κλειδιά

Όταν διεξάγουμε την έρευνα για τις λέξεις – κλειδιά, για το ποιες λέξεις και φράσεις θα χρησιμοποιήσουμε για την πρόωθηση μιας ιστοσελίδας, οι πάραμετροι που επικεντρώνουμε την προσοχή μας είναι οι εξής:

  • την πρόθεση αναζήτησης,
  • το πλήθος της αναζήτησης,
  • το πλήθος των παραλλαγών,
  • την εποχικότητα,
  • τη δυσκολία κατατάξης
  • και τις λειτουργίες στα οργανικά αποτελέσματα.

Πρόθεση αναζήτησης (Search Intent)

Σε κάθε αναζήτηση υπάρχει η πρόθεση αναζήτησης του χρήστη. Σε τι αποσκοπεί ο χρήστης κάθε φορά που πραγματοποιεί μια αναζήτηση. Για παράδειγμα υπάρχουν οι Branded λέξεις – κλειδιά.

Branded Λέξεις-Κλειδιά και Φράσεις

Τα Branded keywords είναι λέξεις-κλειδιά ή φράσεις που περιλαμβάνουν το όνομα ή μια παραλλαγή του ονόματος μιας μάρκας, προϊόντος ή υπηρεσίας. Λ.χ, οι λέξεις-κλειδιά “κοκκινά αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο nike” και “κοκκινά αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο adidas” είναι branded keywords. Συχνά τα branded keywords, ανήκουν στα navigational keywords, στις λέξεις – κλειδιά με πρόθεση πλοήγησης. Διάβασε τι είναι τα navigational keywords.

Keywords Volume: Το πλήθος των αναζήτησεων των λέξεων-κλειδιών

To πλήθος των αναζητήσεων μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα μας δώσει τις ενδείξεις για το πόσο δημοφιλής είναι μια λέξη ή μια φράση κλειδί. Τις περισσότερες φορές, όταν μια λέξη ή μια φράση – κλειδί έχει μεγάλο πλήθος αναζητήσεων σημαίνει πως υπάρχουν πολλοί χρήστες που ενδιαφέρονται να μάθουν μια πληροφορία, μια υπηρεσία ή ένα προϊόν.

Keyword Variation: Το πλήθος των παραλλαγών μιας λέξης – κλειδί

Το πλήθος των παραλλαγών ενός keyword είναι σημαντικό για να δούμε με ποιες άλλες λέξεις – κλειδιά συσχετίζεται.

Seasonality: Η εποχικότητα των αναζητήσεων 

Μια παράμετρος που συχνά πρέπει να εξετάσουμε είναι σε ποιο χρονικό διάστημα συμβαίνουν οι αναζήτησεις. Υπάρχουν λέξεις – κλειδιά που έχουν σε όλη τη διάρκεια του χρόνου ένα σταθερό μέσο όρο αναζητήσεων, αλλά υπάρχουν και λέξεις-κλειδιά που οι χρήστες τις χρησιμοποιούν συγκεκριμένες εποχές.

Κeyword Difficulty: Δυσκολία κατάταξης

Η δυσκολία κατάταξης είναι μια μέτρηση που χρησιμοποιείται από τα εργαλεία ανάλυσης του SEO, που διαφέρει από εργαλείο σε εργαλείο και ουσιαστικά αποτελεί μια ένδειξη του πόσο εύκολο ή δύσκολο, μια λέξη – κλειδί να φτάσει στη πρώτη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

SERP Features: Οι λέξεις-κλειδιά και οι λειτουργίες στα οργανικά αποτέλεσματα

Ένα από τα χαρακτηριστικά των λέξεων-κλειδιών που εξετάζουμε πλέον είναι ο τρόπος διαμόρφωσης των SERPS. Οι λειτουργίες που υπάρχουν στα SERPS, προσδιορίζουν εάν μια λέξη – κλειδί είναι κατάλληλη για το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ή όχι.

Αν, για παράδειγμα, για μια λέξη – κλειδί εμφανίζεται ο χάρτης στα αποτελέσματα της αναζήτησης, και το περιεχόμενο δεν στοχεύει σε τοπικό SEO, τότε θα ήταν χρησιμότερο να μην συμπεριλάβουμε τη συγκεκριμένη λέξη – κλειδί στην έρευνά μας.

Παράδειγμα ανάλυσης των παραμέτρων μιας λέξης-κλειδί

Παράδειγμα ανάλυσης των παραμέτρων μιας λέξης-κλειδί

Στο παράδειγμα που φαίνεται στην εικόνα, υπάρχουν τα στοιχεία για τη λέξη-κλειδί “κατασκευή ιστοσελίδων”

  • Το Search Intent είναι Commercial, δηλαδή ο χρήστης που αναζητά αυτή τη λέξη-κλειδί έχει την πρόθεση συναλλαγής, θέλει να αγοράσει μια υπηρεσία.
  • To Volume για το συγκεκριμένο keyword είναι 5400 αναζητήσεις το μήνα ενώ το πλήθος των Keyword Variations είναι στις 19500 αναζήτησεις το μήνα με 1500 σχετικές λέξεις-κλειδιά.
  • To Seasonality: Βλέπουμε πως το trend των αναζητήσεων είναι σταθερό, δηλαδή οι χρήστες χρησιμοποιούν αυτό το ερώτημα αναζήτησης σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο μια συγκεκριμένη εποχή
  • Το Keyword Difficulty είναι 36% και είναι σχετικά πιθανό να φτάσει μια ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα
  • Τα Serps Features για το συγκεκριμένο keyword είναι τα links, τα videos και το local pack.

Που χρησιμοποιούμε τις λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα μας;

Έχοντας ολοκληρώσει την έρευνα στις λέξεις – κλειδιά και αφού έχουμε εντοπίσει ποιες λέξεις είναι οι πιο χρήσιμες τόσο για τους επιχειρηματικούς μας στόχους, όσο και για την ιστοσελίδα, τις χρησιμοποιούμε για να δημιουργήσουμε το αντίστοιχο περιεχόμενο αλλά και να βελτιώσουμε τα metadata της ιστοσελίδας: τα URLS, τους τίτλους, τα headings, τις φωτογραφίες και την περιγραφή και τα anchor texts.

Διαβάσε αναλυτικά για τη διαμόρφωση των metadata εδώ

Image Optimization
Βελτιστοποίηση Εικόνων (Image Optimization) Και Η Επιρροή Στο SEO
Βελτιστοποίηση metadescription
On Page Seo – Βελτιστοποίηση Meta – Descritpions

Συχνότητα των λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο και Keyword Stuffing

Η συχνότητα των λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο είναι μια αμφιλεγόμενη πρακτική στο SEO.

Παλιότερα, υπήρχε η τάση στο SEO να χρησιμοποιούμε τις λέξεις-κλειδιά όσες περισσότερες φορές μπορούσαμε σε μια ιστοσελίδα, ή σε ένα άρθρο. Αυτή η πρακτική ονομάστηκε Keyword Stuffing και θεωρείται ως μια spam τεχνική.

Πλέον, η συχνότητα μιας λέξης-κλειδί σε ένα κείμενο θα πρέπει να ενισχύει την κατανοήση από τον επισκέπτη – χρήστη. Το κείμενο δε θα πρέπει να είναι δυσανάγνωστο και χωρίς νόημα.

Οι λέξεις-κλειδιά στη διαφήμιση

Τέλος, δε θα πρέπει να παραβλέψουμε πως η κατανόηση των λέξεων-κλειδιών είναι απαραίτητη και για αποτελεσματικές διαφημιστικές εκστρατείες. Οι λέξεις-κλειδιά είναι επιλεγμένοι όροι που καθορίζουν πότε και πού θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις σας, εξασφαλίζοντας ότι θα προσεγγίσουν το σχετικό κοινό που είναι πιθανό να γίνει πελάτης. Μάθε για τις λέξεις – κλειδιά στη διαφήμιση εδώ.