Τι είναι τα SERP, η σελίδα αποτελεσμάτων της Google;
Από τη στιγμή που κάποιος θα ξεκινήσει μια δικιά του ιστοσελίδα, θα διαβάσει και θα ακούσει πολλές φορές την έκφραση: “Για να έχεις περισσότερους επισκέπτες θα πρέπει να βγεις στην πρώτη σελίδα της Google ή στις “πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google”.
Σε αυτό το σύντομο άρθρο θα περιγράψουμε τον όρο “σελίδα αποτελεσμάτων” και ποια χαρακτηριστικά ή λειτουργίες της αναζήτησης σχετίζονται με τα οργανικά αποτελέσματα. Είναι οι λειτουργίες τις οποίες θα πρέπει να προσέξουμε όταν δημιουργούμε τη στρατηγική για το περιεχόμενο ή ΄όταν ξεκινάμε μια καμπάνια βελτιστοποίησης.
Στην ορολογία του SEO η σελίδα αποτελεσμάτων ονομάζεται SERP και είναι τα αρχικά των λέξεων Search Engine Results Page και οι λειτουργίες ή διαφορετικές μορφές ονομάζονται SERP Features.
Η σελίδα αποτελεσμάτων, λοιπόν, της Google είναι οι πληροφορίες που εμφανίζονται κάθε φορά που ο χρήστης της μηχανής αναζήτησης υποβάλει ένα ερώτημα.
Η μορφή της σελίδας αποτελεσμάτων της Google στο παρελθόν.
Αρχικώς η σελίδα αποτελεσμάτων της Google περιείχε μόνο δέκα καταχωρήσεις, τα οργανικά αποτελέσματα ή τα “10 blue links” όπως αποκαλούνται στον κόσμο του SEO.
Οι δέκα αυτές καταχωρήσεις έχουν μια συγκεκριμένη μορφή με την “ανεπίσημη” ονομασία “plain blue link”.
Η μορφή της σελίδας των αποτελεσμάτων της Google στο παρόν.
Πλέον η εμφάνιση της σελίδας αποτελεσμάτων έχει αλλάξει και έχουν προστεθεί αρκετά νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες που διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
- Στις λειτουργίες που δημιουργούνται αλγοριθμικά από τη μηχανή αναζήτησης
- Στις λειτουργίες που απαιτούν την ενσωμάτωση συγκεκριμένου κώδικα σε μια ιστοσελίδα ή τη χρήση κάποιων υπηρεσιών της Google όπως το Google My Business.
Local Pack (Μέρη ή Επιχειρήσεις)
To Local Pack εμφανίζεται στην αναζήτηση όταν o αλγόριθμος θεωρεί πως η πρόθεση του χρήστη είναι να βρει μια πληροφορία σε τοπικό επίπεδο.
Αν ένας χρήστης ψάχνει για το πιο κοντινό εστιατόριο ή μια καφετέρια ή για έναν ιατρό, δικηγόρο ή υδραυλικό. Τότε στις περισσότερες περιπτώσεις θα του εμφανίσει τον χάρτη με τις τρεις προτάσεις.
Αυτή η λειτουργία της αναζήτησης περιέχει
- ένα χάρτη
- 3 οργανικές καταχωρήσεις τοπικών επιχειρήσεων. Όταν υπάρχουν περισσότερες από 3 καταχωρήσεις τότε κάποια από τις καταχωρήσεις είναι διαφήμιση.
- Πληροφορίες για τη διεύθυνση, το ωράριο λειτουργίας, την διεύθυνση της ιστοσελίδας και αξιολογήσεις.
Τα δεδομένα του Local Pack αντλούνται από το Google Business Profile (πρώην Google My Business) σε συνδυασμό με την τοποθεσία του χρήστη ή την λέξη-κλειδί που χρησιμοποίησε στην αναζήτηση.
SEO TIP: Η εμφάνιση μιας επιχείρησης, ενός καταστήματος ή μιας εταιρείας στη λειτουργία του Local Pack είναι απαραίτητη σε κάθε καμπάνια Local SEO.
Featured Snippets (Επιλεγμένα Αποσπάσματα)
Tα Featured Snippets ή Επιλεγμένα Αποσπάσματα έχουν διαφορετική μορφή, θέση και περιεχόμενο από τα παραδοσιακά αποτελέσματα. Όταν παρουσιάζονται στη σελίδα των αποτελεσμάτων στοχεύουν να δώσουν μια σύντομη απάντηση στις ερωτήσεις των χρηστών. Η Google αναφέρει πως τα Featured Snippets χρησιμεύουν περισσότερο σε όσους πραγματοποιούν την αναζήτηση μέσω κινητής συσκευής ή κάνουν φωνητική αναζήτηση.
Μορφή των Featured Snippets
Στην παραδοσιακή μορφή τα οργανικά αποτελέσματα (τα Plain Blue Links) εμφανίζουν πρώτα τον σύνδεσμο, μετά τον τίτλο και στο τέλος μια σύντομη περιγραφή που δεν υπερβαίνει τους 160 χαρακτήρες. Τα Featured Snippets παρουσιάζουν πρώτα ένα εκτενές απόσπασμα περίπου 50 με 60 λέξεων, τον τίτλο και μετά τον σύνδεσμο.
Θέση των Featured Snippets
Τα Featured Snippets προβάλλονται πάνω από τα 10 πρώτα οργανικά αποτελέσματα και καταλαμβάνουν τη θέση 0, γνωστή στην ορολογία του SEO ως Zero Position.
Περιεχόμενο των Featured Snippets
Τα Featured Snippets εμφανίζονται ως πλαίσιο ορισμού, ως πίνακας ή ως λίστα.
Featured Snippet ως πλαίσιο ορισμού
Featured Snippet ως πίνακας
Featured Snippet ως λίστα
People Also Ask (PPA) (Άλλες ερωτήσεις χρηστών)
Οι “άλλες ερωτήσεις χρηστών’ ή (People Also Ask ή PAA) είναι μια λειτουργία που παρέχει στους χρήστες πρόσθετες ερωτήσεις που σχετίζονται με το αρχικό ερώτημα αναζήτησης και τους βοηθά να εμβαθύνουν στο θέμα. Συνήθως στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται ένα featured snippet.
Top Stories (Κυριότερες Ειδήσεις)
Οι κυριότερες ειδήσεις εμφανίζονται όταν το ερώτημα του χρήστη έχει ειδησεογραφικό ενδιαφέρον και παρουσιάζονται αντίστοιχα άρθρα.
Knowledge Panels (Πλαίσια πληροφοριών)
Τα πλαίσια πληροφοριών εμφανίζονται για να δώσουν μια εκτενή απάντηση σε ένα ερώτημα του χρήστη. Τα Knowledge Panels βασίζονται στο Knowledge Graph και για αυτό αντλούν τις πληροφορίες τους από πολλές και διαφορετικές πηγές.
Instant Answers (Άμεσες Απαντήσεις)
Οι άμεσες απαντήσεις που δίνονται από τη Google όταν κάποιος αναζητά είτε φωνητικά είτε με τον παραδοσιακό τρόπο π χ για τον καιρό και στηρίζονται στο Knowledge Graph.
Carousels
Τα Carousels είναι μια οριζόντια σειρά από εικόνες στην κορυφή της σελίδας με λεζάντες σχετικές με την αναζήτησή. Όταν κάποιος χρήστης επιλέξει μια από τις εικόνες, ανοίγει μια άλλη σελίδα με την συγκεκριμένη αναζήτηση.
Image Results
Τα αποτελέσματα που περιλαμβάνουν εικόνες έχουν δύο μορφές
Αποτελέσματα με τα οποία η παραδοσιακή τους μορφή εμπλουτίζεται και με μία ή περισσότερες εικόνες της συγκεκριμένης ιστοσελίδας.
Οι εικόνες που παρουσιάζονται με thumbnails ως μέρος των αποτελεσμάτων και προέρχονται από το Image Search.
Video Results
Τα αποτελέσματα που περιλαμβανουν βίντεο έχουν δύο μορφές:
Τα featured videos που ο χρήστης μπορεί να τα δει απευθείας από την αναζήτηση και βρίσκονται στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων. Και τα videos που παρουσιάζονται με Thumbnails και αποτελούν μέρος των 10 παραδοσιακών αποτελεσμάτων και προέρχονται από το Video Search.
Google Reviews
Ορισμένα αποτελέσματα περιλαμβάνουν στην παραδοσιακή μορφή (σύνδεσμος, τίτλος, περιγραφή) και τις διαθέσιμες αξιολογήσεις.
Twitter Cards
Σε κάποιες αναζητήσεις ειδικά όταν αφορούν ένα brand ή ένα πρόσωπο και κάποια πρόσφατα tweets.