Πρέπει να γράψεις ένα άρθρο για την ιστοσελίδα της επιχείρησής σου, αλλά δε ξέρεις πως να αρχίσεις. Όταν δεν είσαι επαγγελματίας αρθογράφος ή κειμενογράφος, η αρχή είναι δύσκολη. Αλλά ακολουθώντας αυτές τις απλές οδηγίες, με λίγη εξάσκηση, και ίσως κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες, μπορείς να το επιτύχεις. Ακολούθησε τα 6 απλά βήματα.
- Επιλογή Θέματος
- Δημιουργία Σχεδιαγράμματος
- Συγγραφή του Άρθρου
- Διόρθωση του Άρθρου
- SEO Βελτιστοποίηση του Άρθρου
- Δημοσίευση του Άρθρου
Bήμα 1: Επιλέγεις το θέμα για το άρθρο σου
Αν έχεις δημιουργήσει νωρίτερα μια στρατηγική περιεχομένου, ξέρεις από πριν ποια θέματα ενδιαφέρουν το κοινό σου και την εταιρεία σου.
Αν όχι, τότε ξεκίνα την έρευνα να μάθεις τι ενδιαφέρει το κοινό σου. Αναζήτησε πληροφορίες στα social media, σκέψου τις ερωτήσεις που σου κάνουν οι πελάτες σου, ή τι θα ήθελες εσύ να ξέρει ένας υποψήφιος πελάτης πριν επικοινωνήσει μαζί σου.
Αν μπορείς να συνδυάσεις το θέμα για το οποίο θα γράψεις με κάποιες από τις λέξεις – κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης, θα είναι χρήσιμο! Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως τα Ahrefs, το Semrush, το Ubersuggest, Answer the Public, και τα Google Trends.
Bήμα 2: Δημιουργείς ένα σύντομο brief – ή απλώς γράφεις το σχεδιάγραμμα για το άρθρο σου
Ξεκινάς την έρευνα είτε γκουγκλάροντας, είτε μιλώντας με ειδικούς και δημιουργείς μια λίστα με σημεία που θέλεις να καλύψεις στο άρθρο σου. Δες τα πρώτα 10 με 15 οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης και έλεγξε πως παρουσιάζουν το θέμα για το οποίο θέλεις να γράψεις.
Μόνο προσοχή, απόφυγε να επαναλάβεις τα ίδια πράγματα. Το κοινό – και οι μηχανές αναζήτησης – προτιμούν να “διαβάσουν” τη δική σου πρόταση, τη δική σου οπτική γωνία. Αν επαναλάβεις τα ίδια θέματα, πιθανότατα δε θα προκαλέσεις το ίδιο ενδιαφέρον.
Θυμήσου πως πλέον οι αλγόριθμοι της Google, τα αυτοματοποιημένα συστήματα κατάταξης, έχουν σχεδιαστεί για να παρουσιάζουν στα κορυφαία αποτελέσματα της αναζήτησης ποιοτικό περιεχόμενο. Περιεχόμενο, το οποιό παρέχει που χρήσιμες και αξιόπιστες πληροφορίες που δημιουργήθηκαν για να ωφελήσουν τους ανθρώπους και όχι απλώς για να βρεθούν στις πρώτες θέσεις.
Σε αυτό το σημείο θα είναι χρήσιμο να έχεις διαμορφώσει ήδη το δικό σου USP (Unique Selling Point), τη δική σου πρόταση που σε διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές και την αγορά.
Αν δεν έχεις σκεφτεί ποιο είναι το δικό σου USP, αλλά χρειάζεται να γράψεις το άρθρο, σκέψου ποια επιχειρήματα θα χρησιμοποιήσεις, που συνδέουν την υπηρεσία ή το προϊόν που προσφέρεις με το άρθρο που γράφεις ώστε το κοινό να τα εκτιμήσει ως αξιόπιστα.
Μάθε Περισσότερα για το Content Brief
SEO Content Brief
Το SEO Content Brief είναι ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στη δημιουργία πρωτότυπου και ποιοτικού περιεχομένου που συμβάλει αποτελεσματικά στην προώθηση των ιστοσελίδων.
Bήμα 3: Συγγραφή του άρθρου
Ξεκινάς να γράφεις το άρθρο. Μην απογοητευτείς, αν δε ξέρεις πως να ξεκινήσεις. Ξεκινάς να γράφεις, με ότι νομίζεις εσύ πως πρέπει να αναφερθεί. Συχνά, όταν εγώ νιώθω πως δε ξέρω τι να γράψω ή δεν έχω έμπνευση, χρησιμοποιώ τη μέθοδο των 10 λεπτών.
Η μέθοδος των 10 λεπτών – που μπορεί να είναι και 5 ή 15 λεπτά – ανάλογα με τι προτιμάς, είναι πως ξεκινώ να γράφω, επιτρέποντας στον εαυτό μου να γράφει με “ροή της συνείδησης”. Γράφεις, χωρίς να ελέγχεις αν αυτά είναι σωστά, έχουν συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη, απλώς βάζεις ένα χρονόμετρο, και ξεκινάς να γράφεις συμπληρώνοντας τα κενά του σχεδιαγράμματος.
Τις περισσότερες φορές, ειδικά όταν έχει προηγηθεί μια εκτενής έρευνα και μελέτη, και αφού ξεπεράσεις τα πρώτα αμήχανα λεπτά, έχεις ένα πρώτο καλό προσχέδιο του άρθρου.
Βήμα 4: Διόρθωση του άρθρου
Συχνά, η διόρθωση ενός άρθρου είναι αυτό που κουράζει τους περισσότερους, ακόμα και τους πιο έμπειρους κειμενογράφους και συγγραφείς. Για αυτό το λόγο, αρκετοί χρησιμοποιούν επιμελητές για τη διόρθωση των κειμένων τους. Αν δεν έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις κάποιον επιμελητή, τότε μπορείς
- Να ζητήσεις από κάποιον να το διαβάσει και να σε βοηθήσει στη διόρθωση.
- Να το διαβάσεις δυνατά πολλές φορές μέχρι να αισθανθείς πως ο λόγος ρέει και δεν υπάρχουν δυσνόητα σημεία.
- Να χρησιμοποιήσεις κάποια από τα εργαλεία ΑΙ. Αν χρησιμοποιήσεις εργαλεία AI, να είσαι προετοιμασμένος να δεις ξανά τις συστάσεις που θα κάνουν τα εργαλεία γιατί ειδικά στην παραγωγή κειμένου στα ελληνικά έχουν αρκετές αδυναμίες.
Τα χαρακτηριστικά ενός καλού άρθρου είναι
- Σαφήνεια: Το κείμενο πρέπει να είναι κατανοητό από όλους.
- Συντομία: Οι ιδέες πρέπει να εκφράζονται με λίγες λέξεις.
- Ενδιαφέρον: Το κείμενο πρέπει να τραβάει την προσοχή του αναγνώστη.
- Πειστικότητα: Το κείμενο πρέπει να πείθει τον αναγνώστη να πιστέψει αυτό που λέει.
- Προσαρμογή στο κοινό: Το κείμενο πρέπει να είναι γραμμένο με γλώσσα που να καταλαβαίνει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Βήμα 5: Βελτιστοποίηση του άρθρου με στοιχεία για το Web και το SEO
Το επόμενο βήμα είναι να βελτιστοποιήσετε το άρθρο σας για το internet και γιατί όχι και για το SEO, για την καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
- Επιλογή ενός τίτλου, που θα παρακινήσει το κοινό σου να διαβάσει το άρθρο. Αν θέλεις ο τίτλος να είναι φιλικός και προς τις μηχανές αναζήτησης, διάβασε εδώ για τη βελτιστοποίηση των τίτλων.
- Επιλογή μιας περιγραφής, που θα συνοψίζει το περιεχόμενο του άρθρου και θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού.
- Εφαρμογή Heading Tags που θα βοηθήσουν το κοινό σου, διαβάζοντας το άρθρο διαγώνια να καταλάβει αν το ενδιαφέρει, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να ταξινομήσουν στα οργανικά αποτελέσματα όλα όσα έχεις γράψει.
- Επιλογή φωτογραφιών που θα συνοδεύουν τονίζουν τα κύρια σημεία του άρθρου.
- Βελτιστοποίηση του Link με λέξεις-κλειδιά. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τη βελτιστοποίηση των URLs διάβασε αυτό το άρθρο.
- Επιλογή του CTA, Call to Action. Αφού κάποιος αναγνώστης διαβάσει το άρθρο ή το blogpost σου, τι θέλεις να κάνει; Να κάνει αγορά ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή να επικοινωνήσει μαζί σου ή να το μοιραστεί στα social media
Βήμα 6: Δημοσίευση του άρθρου
Μόλις το άρθρο σας είναι έτοιμο, μπορείτε να το δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας. Μπορείτε επίσης να το μοιραστείτε στα social media ή να το στείλετε σε ενημερωτικά δελτία.
Περισσότερα Άρθρα για το Digital Marketing και το SEO
Κειμενογραφία – Copywriting, SEO Copywriting, Content Writing
Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης
Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα
Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης