Κάθε φορά που ένας χρήστης αναζητά μια πληροφορία εμφανίζονται στη σελίδα των αποτελεσμάτων δύο διαφορετικοι τύποι καταχωρήσεων σε δύο διαφορετικές περιοχές της σελίδας.
- Οι διαφημίσεις: οι πληρωμένες καταχωρήσεις μέσω των πλατφόρμων διαφήμισης κάθε εταιρείας όπως η πλατφόρμα της Google, Google Ads ή πλατφόρμα της Βing Microsoft Advertising.
- Τα οργανικά αποτελέσματα: οι δωρεάν καταχωρήσεις, τα αποτελέσματα που θεωρούνται ως τα πιο συναφή και σχετικά με το ερώτημα και την πληροφορία που αναζητά ο κάθε χρήστης,
Οι διαφημίσεις ή μη οργανικά αποτελέσματα.
Είναι οι πληρωμένες καταχωρήσεις, οι οποίες εμφανίζονται στο πάνω, στο κάτω μέρος και στη δεξιά πλευρά της σελίδας αποτελεσμάτων.
- Στην μηχανή αναζήτησης της Google οι διαφημίσεις διακρίνονται από τα οργανικά αποτελέσματα έχοντας την ένδειξη “Διαφημίσεις” και
- στη μηχανή αναζήτησης της Bing με την ένδειξη “Ads”.
Τα οργανικά αποτελέσματα.
Είναι δωρεάν καταχωρήσεις και βρίσκονται στο κέντρο κάθε σελίδας. Η εμφάνιση ή κατάταξη αυτών των καταχώρησεων στα αποτελέσματα εξαρτάται αποκλειστικά από τους αλγοριθμικούς υπολογισμούς της κάθε μηχανής αναζήτησης. Κάθε μηχανή αναζήτησης θέτει διαφορετικά κριτήρια για να παρουσιάζει τα πιο συναφή και σχετικά αποτελέσματα στα ερωτήματα των χρηστών της και να τους προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
Όσοι επιλέγουν τη διαφήμιση μπορούν να πληρώσουν και να εμφανίζονται συχνότερα και υψηλότερα στην περιοχή των διαφήμισεων.
Στα οργανικά (ή πραγματικά όπως αναφέρει η Google) αποτελέσματα κανείς δεν μπορεί να πληρώσει για να έχει μια καλύτερη θέση