To Domain Name ή Όνομα Χώρου είναι ουσιαστικά η μοναδική διεύθυνση κάθε ιστοτόπου στο διαδίκτυο. Οι χρήστες πληκτρολογούν το Domain Name στον browser που χρησιμοποιούν για να έχουν πρόσβαση σε κάποιο website.

Πώς λειτουργεί το Domain Name;

Κάθε ιστότοπος έχει μια μοναδική IP που αποτελείται από αριθμούς πχ. 111.222.3.4. Όμως επειδή θα ήταν δύσκολο για εμάς τους χρήστες να θυμόμαστε την IP από κάθε ιστοσελίδα που θέλουμε να επισκεφθούμε, η IP αντικαθιστάται από ένα εύκολο και αναγνωρίσιμο όνομα, το domain name. 

Κάθε φορά λοιπόν που πληκτρολογούμε το domain name, τη μοναδική διεύθυνση μιας ιστοσελίδας, αυτό στέλνει μια αίτηση στον διακομιστή DNS (Domain Name System) να βρει τη διεύθυνση IP που αντιστοιχεί.  Ο διακομιστής DNS είναι ουσιαστικά ένας κατάλογος που συνδέει τα domain name με τις διευθύνσεις IP.

Για αυτό συχνά, όταν αλλάζουμε server (δηλαδή, αλλάζουμε IP) συχνά μεσολαβούν κάποιες ώρες μέχρι να λειτουργεί ξανά το domain name. 

Ποια είναι η δομή ενός Domain Name;

Ένα όνομα τομέα αποτελείται από δύο μέρη: το πρόθεμα και την κατάληξη

  • Πρόθεμα (SLD – Second-level Domain): Αυτό είναι το κύριο μέρος του ονόματος τομέα που επιλέγεις εσύ ή η εταιρεία σου (π.χ., “example”).
  • Κατάληξη (TLD – Top-level Domain): Αυτό είναι το τελευταίο μέρος του ονόματος τομέα και υποδεικνύει τον τύπο της οργάνωσης ή της χώρας που αντιπροσωπεύει (π.χ., “.com” για εμπορικές ιστοσελίδες, “.org” για οργανισμούς, “.gr” για την Ελλάδα).

Επιλογή του Domain Name

Διαθεσιμότητα

Για αρχή θα πρέπει να ελέγξουμε αν το domain name που επιλέγουμε είναι διαθέσιμο για καταχώρηση. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε υπηρεσίες, όπως το web whois για να διαπιστώσουμε αν κάποιο domain είναι ήδη καταχωρημένο. 

Μήκος

Το μήκος του ονόματος είναι κρίσιμο. Θα προτιμούσαμε τα πιο σύντομα ονόματα γιατί είναι ευκολότερο κάποιος υποψήφιος πελάτης να το θυμηθεί και να το πληκτρολογήσει. Ωστόσο, είναι πιο σημαντικό να απηχεί τη brand μας και την εταιρική ταυτότητά μας. 

Κατάληξη – TLD

Η κατάληξη είναι επίσης σημαντική. Οι πιο κοινές καταλήξεις είναι .com  ή επιλογή της χώρας (π.χ. .gr, co.uk, .it ή .de). Υπάρχουν και μια πλειάδα επιλογή καταλήξεων, πιο εξειδικευμένες που ταιριάζουν στο τομέα δραστηριότητας όπως .tech, .ai ή .photo). Σκεφτείτε λιγότερο ποιο είναι το τρέχον trend και σκεφτείτε σε βάθος χρόνου, τι θα εξυπηρετούσε περισσότερο τους πελάτες, τους υπάρχοντες και τους μελλοντικούς. Οι πιο ασφαλείς επιλογές είναι η επιλογή ανάμεσα σε .com και .gr. 

Επιπλέον, είναι σημαντικό να σκεφτείτε πως το brand σας και το domain name είναι για αρκετούς χρήστες το ίδιο. Μην επιλέξετε κάποιο domain που μπορεί να υπάρχει σε .com ή σε gr και απλώς να δηλώσετε άλλο TLD. Γιατί είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον οι δικές σας ενέργειες brand να δίνουν επισκεψιμότητα σε κάποιο άλλο domain.

Διαδικασία καταχώρησης

Η διαδικασία καταχώρησης ενός ονόματος τομέα περιλαμβάνει τρία βασικά βήματα:

  1. Έλεγχος Διαθεσιμότητας: Βεβαιώνεστε ότι το επιθυμητό όνομα δεν είναι ήδη κατοχυρωμένο.
  2. Επιλογή Παρόχου: Εγγράφεστε σε έναν πάροχο καταχώρησης (γνωστό ως registrar), όπως η GoDaddy, η Namecheap, το Papaki ή Τop Host στην Ελλάδα.
  3. Ολοκλήρωση Κατοχύρωσης: Κατοχυρώνετε το όνομα τομέα, επιλέγοντας τη διάρκεια που επιθυμείτε να το έχετε στην κατοχή σας, και πληρώνετε το ανάλογο τέλος.

Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά απλή, αλλά θα πρέπει να προσέξετε τη διάρκεια καταχώρησης και τη σωστή ενημέρωση των στοιχείων καταχώρησης.

Διάρκεια Καταχώρησης

Οι περισσότεροι πάροχοι προσφέρουν τη δυνατότητα καταχώρησης για 1 έως 10 χρόνια. Επιλέξτε τη διάρκεια καταχώρησης που ταιριάζει στις ανάγκες σας και μη ξεχάσετε να ανανέωσετε το domain name γιατί υπάρχει κίνδυνος να το κατοχυρώσει κάποιος άλλος.

Σωστά Στοιχεία Καταχώρησης

Όταν καταχωρήσετε ένα όνομα τομέα, θα πρέπει να δηλώσετε τα προσωπικά ή επαγγελματικά σας στοιχεία. Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά καθώς πιστοποιούν την ιδιοκτησία του ονόματος. 

Οι περισσότεροι πάροχοι επιτρέπουν την ενημέρωση των στοιχείων μέσω του διαχειριστικού τους περιβάλλοντος, κάνοντας τη διαδικασία γρήγορη και εύκολη. 

Και μη ξεχνάτε πως  σε πολλές περιπτώσεις, η ακριβής ενημέρωση των στοιχείων είναι απαραίτητη για να παραμείνετε σύμφωνοι με τους κανονισμούς των διεθνών οργανισμών που διαχειρίζονται τα ονόματα τομέων, όπως η ICANN.


Ποια είναι η σημασία ενός Domain Name στο Branding και στο SEO

To Domain Name πλέον είναι μέρος της ταυτότητας μιας επιχείρησης, ωστόσο πρέπει να αντιμετωπίζεται περισσότερο ως εργαλείο branding παρά μια τακτική του SEO για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.  

Το Domain Name ως εργαλείο του Branding

Το Domain Name είναι σημαντικό για τη δημιουργία μιας αξιομνημόνευτης ταυτότητας online. Αν θέλαμε να βρούμε μια αναλογία ανάμεσα στο domain name και σε ένα φυσικό αντικείμενο, θα ήταν η ταμπέλα ενός γραφείου ή ενός καταστήματος, που θα πρέπει να προσελκύει την προσοχή των υποψήφιων πελατών και να ταιριάζει με την αισθητική του χώρου. 

Επιλέγοντας λοιπόν, το Domain Name, θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει ποιο θα είναι το brand name και να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε μια συνοχή και συνέχεια ανάμεσα στη φυσική και στη online παρουσία στον ιστότοπο και στα social media.

To Domain Name ως SEO Tακτική

Στην αρχή του SEM, του search engine marketing, μια δημοφιλή επιλογή ήταν η επιλογή των domain name με βάση τα keywords. Ωστόσο, πλεόν αυτή η τακτική έχει αρχίσει να φθίνει και η Google έχει αρκετές φορές επαναλάβει πως η λέξη-κλειδί στο domain name δεν αρκεί για να φτάσει έναν ιστότοπος στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα.  Αν ακόμα εξακολουθούμε να βλέπουμε domain names στα οργανικά αποτελέσματα, δεν είναι εξαιτίας της παρουσίας των domain name, αλλά εξαιτίας άλλων παραγόντων.

Ωστοσο, αν ξεκινάμε από το SEO για να βρούμε το domain ή το brand name, τότε το domain name θα πρέπει να μπορεί να γίνει brand, να αποφεύγουμε τους αριθμούς και τα hyphens, τις σύνθετες ονομασίες, τους ειδικούς χαρακτήρες, τις πολύπλοκες λέξεις. Θα πρέπει να φροντίσουμε το όνομα να είναι σύντομο, ευανάγνωστο και εύκολο κάποιος να το θυμηθεί.


Περισσότερα για το Domain Authority

Domain Authority: Η χρήση του Domain Authority στο SEO

Ένας από τους όρους που χρησιμοποιείται συχνά στο SEO είναι το domain authority που ουσιαστικά δηλώνει την εγκυρότητα ενός ιστότοπου.