Το SEO (Search Engine Optimization ή στα ελληνικά η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης) αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης ιστοσελίδων του Digital Marketing.

Φανταστείτε την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης, προσελκύοντας ασταμάτητα νέους επισκέπτες και ευκαιρίες. Αυτό είναι το SEO (Search Engine Optimization) μια ισχυρή στρατηγική που εμφανίζει την ιστοσελίδα σας στο κοινό που αναζητά στη Google, στην Bing κάτι σχετικό με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης σας.

Το άρθρο αυτό είναι ένας αναλυτικός οδηγός για αρχάριους που εξηγεί τι είναι το SEO, πώς λειτουργεί η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και πώς συμβάλλει στη δημιουργία της ισχυρής online φήμης.

Θα αναλύσουμε τι σημαίνουν οι όροι On-page SEO, Off-page SEO και Technical SEO, καθώς και πώς κάθε ένας από αυτούς επηρεάζει την απόδοση και την αξιοπιστία ενός ιστότοπου.

Θα παρουσιάσουμε τις εξειδικευμένες κατηγορίες (News SEO, Local SEO, Enterprise SEO, International SEO και το SaaS SEO) και πώς προσαρμόζονται στις ανάγκες διαφορετικών επιχειρήσεων.

Τέλος, θα αναφερθούμε στα τρία στάδια της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων: από τη SEO ανάλυση ως την εφαρμογή και την αξιολόγηση, δίνοντας έμφαση στο πώς κάθε στάδιο συμβάλλει στη συνολική βελτίωση της παρουσίας μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο.

Τι είναι το SEO
Τι είναι το SEO και Πως Λειτουργεί

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization)

O διαδεδομένος ορισμός του SEO

To Search Engine Optimization ή SEO είναι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι η διαδικασία μέσω της οποίας καθιστούμε έναν ιστότοπο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Ο στόχος του SEO είναι ο ιστότοπος να είναι εύκολα ανιχνεύσιμος και να αναγνωρίζεται το περιεχόμενό του από αυτές.

Ωστόσο, αυτός ο συγκεκριμένος ορισμός για το SEO είναι παρωχημένος, καθώς δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή κατάσταση. Είνναι παρωχημένος γιατί αναφέρεται στις SEO πρακτικές που κυριαρχούσαν τα πρώτα χρόνια. Οι αλλαγές της τεχνολογίας – από την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης μέχρι τη δυνανότητα πρόσβασης στο internet μέσω πολλαπλών συσκευών (desktops, tablets, mobile), η αύξηση του αριθμού των ιστοσελίδων και η εξοικείωση των χρηστών με τις μηχανές αναζήτησης – έχουν οδηγήσει σε σημαντική εξέλιξη του SEO.

Ο σύγχρονος ορισμός του SEO

Σήμερα, ο ορισμός που φαίνεται πιο κατάλληλος και επαρκής ορισμός είναι αυτός της Google

“Μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι σωστοί άνθρωποι βλέπουν το περιεχόμενό σας κάνοντας το περιεχόμενό σας φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, ή SEO, είναι η διαδικασία αύξησης της ορατότητας των ιστότοπων στις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερη σχετική κίνηση.”

Explore Google Search documentation to improve your site’s SEO 

Το SΕΟ είναι οι διαδικασίες μέσω των οποίων μια ιστοσελίδα 

  • Γίνεται περισσότερη φιλική προς τον χρήστη προσφέροντας περιεχόμενο χρήσιμο, χρηστικό και αξιόπιστο.
  • Είναι φιλική προς στις μηχανές αναζήτησης. 

Συνοψίζοντας ο στόχος του SEO είναι διπλός. Πρώτον, να εμφανίζεται η ιστοσελίδα στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Και δεύτερον, να προβάλλεται στους κατάλληλους χρήστες όταν αναζητούν σχετικό περιεχόμενο.

Πώς λειτουργεί το SEO

πώς λειτουργεί το seo

Το SEO, ή αλλιώς η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις πυλώνες που λειτουργούν ως κατευθυντήριες αρχές για τη δημιουργία, την προώθηση και τη βελτίωση της ιστοσελίδας μας

  • On-Page SEO: τη δημιουργία και τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου.
  • Off-Page SEO: τη διαχείριση της φήμης.
  • Technical SEO: την τεχνική βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας.

1. On-Page SEO

Δημιουργία και βελτιστοποίηση περιεχομένου

Για το On Page SEO είναι σημαντική η δημιουργία ποιοτικού περιεχόμενου που θα έχει απήχηση στους επισκέπτες της ιστοσελίδας και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα.

Παράλληλα, είναι σημαντική η βελτιστοποίηση των στοιχείων της ιστοσελίδας που θα διευκολύνουν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το σκοπό και το περιεχόμενο των διάφορων ιστοσελίδων ενός site, ώστε να το κατατάξουν στα σχετικά οργανικά αποτελέσματα.

Tο On-Page SEO περιλαμβάνει πρακτικές όπως

Δημιουργία Ποιοτικού Περιεχομένου

Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι θεμελιώδης για το επιτυχημένο On Page SEO. Το ποιοτικό περιεχόμενο πρέπει να είναι σχετικό με το ερώτημα του χρήστη, πρωτότυπο στην προσέγγισή του, ελκυστικό στην παρουσίαση και έγκυρο στις πληροφορίες του. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση σχετικών λέξεων-κλειδιών, τη δημιουργία καλά δομημένων κειμένων με κατάλληλες επικεφαλίδες, την ενσωμάτωση πολυμέσων και την τακτική ενημέρωση.

Στόχος είναι να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη, ενθαρρύνοντας την επιστροφή στην ιστοσελίδα και την πραγματοποίηση επιθυμητών ενεργειών.

Βελτιστοποίηση Τίτλων: Δημιουργία ελκυστικών και σχετικών τίτλων που περιέχουν βασικές λέξεις-κλειδιά.

Βελτιστοποίηση Διευθύνσεων URLs : Χρήση σύντομων, περιγραφικών URLs που περιέχουν λέξεις-κλειδιά.

Βελτιστοποίηση Meta Descriptions: Σύνταξη πειστικών περιγραφών που προτρέπουν τους χρήστες να κάνουν κλικ.

Βελτιστοποίηση Metatags: Χρήση σχετικών metatags για καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης.

Βελτιστοποίηση Εικόνων: Χρήση κατάλληλων alt tags και συμπίεση εικόνων για ταχύτερη φόρτωση.

Βελτιστοποίηση Δομής: Δημιουργία μιας λογικής ιεραρχίας περιεχομένου με σωστή χρήση επικεφαλίδων (H1, H2, κλπ.).

Εφαρμογή Schema Markup: Προσθήκη δομημένων δεδομένων για καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης.

2. Οff-Page SEO

Δημιουργία μιας ισχυρής φήμης

Παλαιότερα, η φήμη (reputation) ενός website οριζόταν κυρίως μέσω του αριθμού των backlinks. Η ορολογία που χρησιμοποιείται στον κλάδο του SEO περιλαμβάνει όρους όπως το Off Page και το Off Site SEO.

Ωστόσο, σήμερα, η καλή φήμη μιας ιστοσελίδας χρειάζεται να αποδεικνύεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ιστοσελίδες που ασχολούνται με θέματα υγείας, οικονομικής ασφάλειας ή κοινωνικής ευημερίας, γνωστά ως θέματα YMYL (Your Money or Your Life).

Τα ποιοτικά backlinks, οι θετικές κριτικές και η ενεργή παρουσία στα social media είναι πλέον καθοριστικοί παράγοντες που μπορούν να κάνουν ένα brand και μια ιστοσελίδα αναγνωρίσιμη από το κοινό.

Η δημιουργία μιας καλής φήμης εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα του περιεχομένου. Το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που δημοσιεύεται θα δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο και ισχυρή φήμη. Αυτό συμβαίνει επειδή η ιστοσελίδα θα προσελκύσει πραγματικούς επισκέπτες – που είναι ο άμεσος στόχος – αλλά και αρκετά ποιοτικά backlinks, ενισχύοντας έτσι την Off Page SEO στρατηγική της.

3. Technical SEO

Το τεχνικό SEO περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των τεχνικών πτυχών ενός ιστότοπου. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να διασφαλιστεί πως οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να ανιχνεύσουν,  να ευρετηριάσουν και να κατανοήσουν εύκολα τον ιστότοπο σας. Και ο δεύτερος στόχος είναι η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη/επισκέπτη: που θα μπορεί εύκολα και γρήγορα να βρει την πληροφορία που θέλει ανεξάρτητα της συσκευής που χρησιμοποιεί και του γεωγραφικού σημείου που βρίσκεται.

Σημαντικά Στοιχεία του Technical SEO

Βελτίωση Αρχιτεκτονικής Ιστοσελίδας: Είναι σημαντικό η αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας να υποστηρίζει τους στόχους SEO, καθιστώντας τη πλοήγηση εύκολη για τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης.

Βελτιστοποίηση Ταχύτητας Φόρτωσης: Η γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύουν την ιστοσελίδα και προσφέρει καλύτερη εμπειρία χρήστη, γεγονός που επηρεάζει θετικά την κατάταξη.

Φιλικότητα σε Κινητές Συσκευές: Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι εύχρηστη σε κινητές συσκευές, καθώς η Google δίνει πλέον προτεραιότητα στο mobile-first indexing, που σημαίνει ότι η φιλικότητα σε κινητά επηρεάζει την κατάταξη.

Ασφάλεια Ιστοσελίδας: Η ασφάλεια είναι απαραίτητη, με την εφαρμογή SSL (https), καθώς εξασφαλίζει την ασφάλεια των δεδομένων και βελτιώνει την αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Βελτίωση Εσωτερικών Συνδέσεων: Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να πλοηγούνται και να κατανοούν τη δομή της ιστοσελίδας, βελτιώνοντας την κατάταξη συγκεκριμένων σελίδων.

Διάβασε πειρσσότερα για το Technical SEO

Εξειδικευμένοι τύποι SEO

Ecommerce SEO

Το ecommerce SEO είναι μια εξειδικευμένη στρατηγική βελτιστοποίησης για ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου (eshops). Εστιάζει στην ενίσχυση της απόδοσης των σελίδων προϊόντων και κατηγοριών, καθώς και στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας αγοράς. Μέσω του ecommerce SEO πετυχαίνουμε τη βελτίωση της προβολής ενός ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης και την αύξηση των πωλήσεων.

News SEO

To News SEO είναι μια εξειδικευμένη μορφή βελτιστοποίησης για μηχανές αναζήτησης, σχεδιασμένη ειδικά για ειδησεογραφικούς ιστότοπους και πλατφόρμες ενημέρωσης. Στοχεύει στη βελτίωση της ορατότητας και της κατάταξης των ειδησεογραφικών άρθρων στα αποτελέσματα αναζήτησης, με έμφαση στην ταχύτητα και την επικαιρότητα.

Local SEO – Τοπικό SEO

To Τοπικό SEO πστοχεύει στην αύξηση της ορατότητας μιας επιχείρησης στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για επιχειρήσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, όπως εστιατόρια, καταστήματα λιανικής, ή τοπικοί πάροχοι υπηρεσιών.

Enterprise SEO

Αυτός ο τύπος SEO αφορά μεγαλύτερες επιχειρήσεις με πολλούς ιστότοπους ή μια σύνθετη διαδικτυακή παρουσία. Περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση πολλαπλών ιστότοπων ή διαδικτυακών καναλιών για τη βελτίωση της προβολής και της κατάταξής τους στην αναζήτηση.

International SEO

Αυτός ο τύπος SEO επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση ιστότοπων για πολλές γλώσσες και χώρες. Περιλαμβάνει την κατανόηση των διαφορετικών πολιτισμικών συνθηκών και γλωσσών και μηχανών αναζήτησης σε διάφορες περιοχές του κόσμου.

Saas SEO

Το SaaS SEO (Search Engine Optimization για Software as a Service) είναι μια εξειδικευμένη στρατηγική σχεδιασμένη ειδικά για εταιρείες που προσφέρουν λογισμικό ως υπηρεσία. Στοχεύει στη βελτίωση της ορατότητας και της κατάταξης των SaaS προϊόντων στα αποτελέσματα αναζήτησης, με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων δυνητικών πελατών και την αύξηση των εγγραφών.

Η διαδικασία του SEO

Η διαδικασία του SEO

1. SEO Aνάλυση ή Χαρτογράφηση περιεχόμενου

To πρώτο στάδιο είναι η ανάλυση και η έρευνα σε 4 επίπεδα (Business Analysis, Website Audit, Competitor Analysis, Content Analysis) που θα οδηγήσει στη χαρτογράφηση του περιεχομένου. Τι περιεχόμενο θα πρέπει να δημιουργηθεί στο website, τι ανάγκες έχει κάθε επιχείρηση και οργανισμός, ποιους πόρους θα χρειαστεί; 

Business Analysis

Για να θεωρηθεί μια προσπάθεια βελτιστοποίηση επιτυχημένη, θα πρέπει να είναι κερδοφόρα. Δεν αρκεί μια ιστοσελίδα, να βρεθεί στην πρώτη θέση της ή στην πρώτη σελίδα της Google σε κάποιες λέξεις – κλειδιά. Αλλά θα πρέπει να αποφέρει συγκεκριμένα κέρδη στην κάθε επιχείρηση ή οργανισμό που βρίσκεται πίσω από την ιστοσελίδα. Για αυτό, η ανάλυση ξεκινά από την επιχείρηση. Εξετάζουμε τους γενικούς στόχους και σκοπού της επιχείρησης και τον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο το SEO μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη αυτών των στόχων. 

Website Audit

Το επόμενο στάδιο είναι o ενδελεχής έλεγχος της ιστοσελίδας. Ελέγχοντας τη δομή, το περιεχόμενο και το τεχνικό προφίλ μιας ιστοσελίδας, μπορούμε να εντοπίσουμε τι χρειάζεται βελτίωση, τι πρέπει να καταργηθεί ή να προστεθεί. 

Competitor Analysis

Mε την ανάλυση ανταγωνιστών εντοπίζουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία ώστε μια ιστοσελίδα να τους ξεπεράσει σε επισκέπτες και απόδοση.

Content Analysis (Topics, Keywords και SERP Analysis)

Η ανάλυση των λέξεων – κλειδιών που αναζητούν οι χρήστες και του περιεχομένου που κυριαρχεί στις σελίδες των αποτελεσμάτων, σε συνδυασμό με τους στόχους της επιχείρησης θα μας οδηγήσουν σε μια χαρτογράφηση του περιεχόμενου του website. Ο συνδυασμός μπορεί συχνά να αγνοείται αλλά είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας αν θέλουμε η βελτιστοποίηση να είναι επιτυχημένη. 

2. Εφαρμογή της Χαρτογράφησης

Το δεύτερο στάδιο είναι εφαρμογή της χαρτογράφησης: Ποιο καινούριο περιεχόμενο θα πρέπει να δημιουργηθεί, ποιο περιεχόμενο θα πρέπει να αφαιρεθεί ή να διορθωθεί.

3. Ανάλυση και Αξιολόγηση

Το τρίτο στάδιο είναι η ανάλυση και η αξιολόγηση της επίδοσης. Χρησιμοποιώντας εργαλεία και πλατφόρμες όπως το Google Analytics, Google Search Console ή πιο εξειδικευμένες ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης και του κάθε οργανισμού μπορούμε να διαπιστώσουμε αν οι αρχικοί στόχοι που θέσαμε στο στάδιο της χαρτογράφησης του περιεχομένου ικανοποιούνται. Αν τους έχουμε επιτύχει ή όχι. Συχνά θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε κάποιο τμήμα του αρχικού σχεδιασμού για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Η σημασία του SEO Γιατί να επενδύσει μια επιχείρηση στο SEO;

Tο SEO θεωρείται ένα από τα σημαντικά κανάλια προβολής μιας επιχείρησης

Tο SEO θεωρείται ένα από τα σημαντικά κανάλια προβολής μιας επιχείρησης καθώς βοηθάει να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες μέσω της οργανικής αναζήτησης – δηλαδή των ανθρώπων που αναζητούν κάτι στη μηχανή αναζήτησης της Google, της Bing – και ενισχύει την online παρουσία ενός brand.

Σύμφωνα με την έρευνα της Bright Edge η επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες που προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης (από το συνδυασμό των δωρεάν και πληρωμένων καταχωρήσεων) αγγίζει το 53,3%. Ενώ ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι πως το 68% κάθε online εμπειρίας ξεκινά με την αναζήτηση.

Αυτά τα στατιστικά αποδεικνύουν κάτι που ήδη γνωρίζουμε. Αρκεί να σκεφτούμε πως πλέον οτιδήποτε και αν κάνουμε από το να εκτελέσουμε μια απλή εργασία, να αγοράσουμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μέχρι το να πάρουμε σημαντικές πληροφορίες ξεκινάμε με την αναζήτηση. 

To SEO είναι ένα κρίσιμο κανάλι marketing ειδικά για τις επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν το κοινό και τους μελλοντικούς πελάτες τους.

Θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας;


Περισσότερα άρθρα για το SEO και το Digital Marketing

Content Marketing – Ορισμός, Στρατηγική & Παραδείγματα

Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα

Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης

Δημιουργία Ιστοσελίδας

Local SEO – Τοπικό SEO