Πως μπορώ να βάλω την επιχείρησή μου στο Google Maps;
Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις των επιχειρηματιών και των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων είναι
- “Πως μπορώ να βάλω την επιχείρησή μου στο Google Maps;”
- “Πώς να καταχωρήσω το κατάλυμά μου στους χάρτες της Google”;
- “Πώς να προσελκύσω περισσότερους ασθενείς στο ιατρείο μου μέσω της Google”;
Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις είναι να χρησιμοποιήσεις το Local SEO.
Κάθε επιχείρηση που διαθέτει φυσικό κατάστημα, εστιατόριο ή γραφείο (π.χ. δικηγόροι, ιατροί, πολιτικοί μηχανικοί κ.λπ.) και εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να προσελκύσει περισσότερους πελάτες μέσω της στρατηγικής του Local SEO.
Τι είναι το Local SEO;
To Local SEO είναι η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας και ενός επιχειρηματικού προφίλ για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες από την τοπική αγορά.
Στόχοι του Local SEO
- στην εμφάνιση μιας επιχείρησης, ενός καταστήματος ή μιας εταιρείας στο Local Pack της Google και στους χάρτες της Google.
Το Local Pack είναι ένα από τα SERP Features που περιέχει το χάρτη της Google και 3 ή περισσότερες καταχωρήσεις τοπικών επιχειρήσεων. Το Local Pack είναι ουσιαστικά ένα πλαίσιο στη σελίδα αποτελεσμάτων με την ένδειξη Places ή Business (Μέρη ή Επιχειρήσεις) που εμφανίζεται όταν ένας χρήστης ψάχνει να βρει μια πληροφορία για την τοπική αγορά.
- στην εμφάνιση των πρώτων θέσεων των οργανικών αποτελεσμάτων όταν ένας χρήστης αναζητά μια πληροφορία με τη χρήση λέξεων – κλειδιών όπως “κοντά μου” ή με την περιοχή πχ “δικηγόρος αθήνα”
Πόσο σημαντικό είναι το Local SEO;
Τα δεδομένα για την κατάσταση στο Local SEO το 2021
Οι αναζητήσεις “open now near me” έχουν αυξηθεί 400% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μια πρόσφατη έρευνα της Google δείχνει ότι οι αναζητήσεις για τη φράση “open now near me” έχουν αυξηθεί κατά 400% παγκοσμίως.
Η σύγκριση των δεδομένων από τον Αύγουστο του 2019 έως τον Αύγουστο του 2020 με τα δεδομένα από τον Αύγουστο του 2020 έως τον Αύγουστο του 2021 αποκαλύπτει πως πλέον χρησιμοποιούμε τη μηχανή αναζήτησης όχι μόνο για online αγορές αλλά για να βρούμε αυτά που χρειαζόμαστε σε κοντινή απόσταση.
Η εμφάνιση του Local Pack στις αναζητήσεις
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα SEO εργαλεία για να καταγράψουμε τις τάσεις που κυριαρχούν στην αναζήτηση και να διαπιστώσουμε πόσο χρήσιμη θα είναι η εμφάνιση της επιχείρησης μας στο Local Pack.
Ένα από αυτά τα εργαλεία είναι το Sensor του Semrush.
Για το διάστημα από 24 Οκτωβρίου του 2022 ως 21 Νοεμβρίου του 2022 τα στατιστικά στοιχεία για την αναζήτηση στην αγορά των ΗΠΑ δείχνουν πως το Local Pack εμφανίζεται στο 19.28% των αναζητήσεων από υπολογιστή
και 23.81% των αναζητήσεων από κινητό.
Σε κάποιους τομείς το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται ακόμα και στο 65,61% όπως στον τομέα της Υγείας (Health) στις αναζητήσεις από κινητό.
Πώς λειτουργεί το τοπικό SEO;
Γενικά, ο στόχος της Google είναι να εμφανίσει στους χρήστες της τα πιο ποιοτικά αποτελέσματα. Ειδικά, στην περίπτωση του Local SEO, η Google προσπαθεί να παρουσιάσει τα καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας κάποιους επιπλέον παράγοντες κατάταξης (Ranking Factors) όπως την εγγύτητα του χρήστη και την αξιοπιστία των NAP Data, την ύπρξη επιχειρηματικού προφίλ στο Google My Business, τις λέξεις-κλειδιά που υπάρχουν σε αυτό το προφίλ, τις αξιολογήσεις της επιχείρησης (reviews), το βαθμό των αξιολογήσεων, το πόσο οι αξιολογήσεις αυτές είναι αρνητικές ή θετικές, τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι χρήστες στην αξιολόγησή τους, τον αριθμό των check-ins στη τοποθεσία, την παρουσία στα social media.
H εγγύτητα της αναζήτησης
Η εμφάνιση μιας επιχείρησης στα τοπικά αποτελέσματα έχει σχέση με την εγγύτητα. Δηλαδή με το πόσο κοντά βρίσκεται ο χρήστης ή αν χρησιμοποιεί μια τοποθεσία στο ερώτημα της αναζήτησής του.
Την τοποθεσία του χρήστη
Πχ. Αν ένας χρήστης ψάχνει στη Google, “φαρμακείο” και η τοποθεσία στο browser που κάνει την αναζήτηση δηλώνει πως είναι στην Αθήνα, θα του εμφανίσει αποτελέσματα στην Αθήνα κι όχι στη Θεσσαλονίκη ή την Βέροια.
Τη δηλωμένη πρόθεση ενός χρήστη στο ερώτημά του
Σε μια δεύτερη περίπτωση, ένας χρήστης που ψάχνει “Φαρμακεία Βέροια”, θα του παρουσιάσει τα αντίστοιχα φαρμακεία της περιοχής του και όχι τα φαρμακεία που βρίσκονται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ή της Αθήνας.
Η αξιοπιστία
Μια επιχείρηση για να εμφανιστεί σε αυτά τα αποτελέσματα, θα πρέπει να έχει δηλώσει την Επωνυμία, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου (τα NAP Data, που στην ορολογία του SEO σημαίνει το NAP σημαίνει Name, Address και Phone Number) στο
- Google My Business
- Σε τοπικούς καταλόγους
- Στα social media
- Σε τοπικά ειδησεογραφικά websites
Πώς μια επιχείρηση εμφανίζεται στο Local Pack;
To κυριότερο εργαλείο για την εμφάνιση μιας επιχείρησης στο Local Pack είναι η χρήση του Google Business Profile, του Εταιρικού Προφίλ της Google ( πρώην Google My Business) και η βελτιστοποίησή του.
Περισσότερα για το SEO και το Digital Marketing
Content Marketing – Ορισμός, Στρατηγική & Παραδείγματα
Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα
Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης