Το Continuous Scrolling ήταν μια από τις λειτουργίες των SERPs που διήρκεσε από τον Οκτώβριο του 2021 μέχρι τον Ιούλιο του 2024. Τέλος Ιουνίου του 2024 η Google ανακοίνωσε πως αλλάζει τον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων αναζήτησης επιστρέφοντας στον παλιό τρόπο.
Οι χρήστες θα βλέπουν έναν περιορισμένο αριθμό αποτελεσμάτων σε μια σελίδα και στη συνέχεια θα πατούν το κουμπί “Επόμενο” ή αριθμούς σελίδας για να δουν περισσότερα.
Η Google ξεκίνησε το Continuous Scrolling στην αναζήτηση για κινητά τον Οκτώβριο του 2021 και για υπολογιστές τον Δεκέμβριο του 2022. Συνολικά λοιπόν, η συνεχής κύλιση στην αναζήτηση για υπολογιστές διήρκεσε μόνο περίπου ενάμι χρόνο.
Γιατί σταμάτησε το Continuous Scrolling;
Η Google δικαιολóγησε την αλλαγή αυτή λέγοντας ότι επιτρέπει στην μηχανή αναζήτησης να εμφανίζει τα αποτελέσματα πιο γρήγορα για περισσότερες αναζητήσεις, αντί να φορτώνει αυτόματα αποτελέσματα που οι χρήστες δεν έχουν ζητήσει ρητά.
Επιπλέον, η Google ανέφερε ότι διαπίστωσε πως η αυτόματη φόρτωση περισσότερων αποτελεσμάτων δεν οδήγησε σε σημαντικά μεγαλύτερη ικανοποίηση των χρηστών.
Τι σημαίνει αυτό για τις ιστοσελίδες και το SEO το τέλος του Continuous Scrolling
Λιγότερα Impressions, τα ίδια cliks στο Google Search Console
Η μόνη αλλαγή που θα παρατηρήσετε είναι λιγότερα Impressions (εμφανίσεις) στις λέξεις-κλειδιά στο Google Search Console. Σύμφωνα με άρθρο του Search Engine Land τον Φεβρουάριο του 2023 ” How Google continuous scroll has impacted organic traffic” τα πρώτα συμπεράσματα μετά την εφαρμογή αυτής της λειτουργίας ήταν τα εξής:
- Για τις Branded λέξεις-κλειδιά, δηλαδή οι αναζητήσεις που περιλαμβάνουν την επωνυμία, δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές.
- Το 99% των κλικ στα δεδομένα πριν και μετά από αυτήν την αλλαγή πήγε στις θέσεις 1-3.
- Tο 97% πηγαίνει στις πρώτες 3 θέσεις για τα branded keywords.
- Για τις γενικές λέξεις-κλειδιά αρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση των εμφανίσεων για τις κατατάξεις 15-20, από 20% πριν από τη συνεχή κύλιση σε 25% μετά τη συνεχή κύλιση
- Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών δεν ψάχνει πέρα από την πρώτη σελίδα.
Συμπέρασμα:
- Αν βρισκόσασταν στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων, ίσως δείτε μείωση στα κλικ προς τον ιστότοπό σας.
- Eνδεχόμενη επίδραση στα δεδομένα του Google Seearch Console
Περισσότερα για το SEO και τα SERPs
Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης
SERP Features: Μορφή, Περιεχόμενο Και Λειτουργίες Της Σελίδας Αποτελεσμάτων Της Google.
SEO Content Brief – Το Αποτελεσματικό Εργαλείο Στην Προώθηση Ιστοσελίδων