Τι είναι το Domain Authority;

Ένας από τους όρους που χρησιμοποιείται συχνά στο SEO είναι το domain authority που ουσιαστικά δηλώνει την εγκυρότητα ενός ιστότοπου. Από την αρχή οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν ποια ιστοσελίδα είναι πιο έγκυρη, να τη συγκρίνουν και να την κατατάξουν αντίστοιχα στο ευρετήριό τους.

Το 2000 η Google χρησιμοποιώντας τον αλγόριθμο του Pagerank κατάφερε να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης παρέχοντας στους χρήστες την καλύτερη εμπειρία, τα πιο ποιοτικά αποτελέσματα. Τότε η εγκυρότητα μιας ιστοσελίδας ακολουθώντας τον αλγόριθμο του Pagerank κρινόταν από τα πόσα backlinks είχε.

Σύντομα προέκυψαν διάφορα εργαλεία, τόσο από την Google το (διάσημο αλλά ανενεργό πια PageRank Tool) όσο και από άλλες εταιρείες, όπως το Domain Authority ή DA του Moz που αξιολογούσαν την ποσότητα και την ποιότητα των backlinks.

Πλέον το domain authority, η εγκυρότητα μιας ιστοσελίδας κρίνεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες, όχι μόνο από τα backlinks. Διαφορετικοί αλγόριθμοι και όχι μόνο το PageRank αξιολογούν την ποιότητα του περιεχομένου. Για αυτό σήμερα όταν χρησιμοποιούμε τον όρο domain authority, εστιάζουμε περισσότερο στο

  • To Domain Authority και οι διάφορες παραλλαγές του (π.χ. Domain Rating, Authority Score) είναι μια βαθμολογία που εκτιμά την απόδοση μιας ιστοσελίδας. Είναι ένα εργαλείο ελέγχου και εκτίμησης που στηρίζεται κυρίως στην αξιολόγηση των backlinks. Αρχικώς δημιουργήθηκε από το MOZ και από πολλούς SEOs συσχετίστηκε στο παρελθόν με έναν από τους αρχικούς αλγόριθμους της Google το Pagerank.
  • Το domain authority ως μια έννοια που εντάσσεται στην τριάδα του Ε-Α-Τ (Expertise, Athoritativeness, and Trustworthiness).

Ο αλγόριθμος της Google Pagerank

Τι είναι το Pagerank;

Το PageRank (PR) ήταν ένας από τους βασικούς αλγόριθμους της Google στο παρελθόν για την κατάταξη των αποτελεσμάτων.

  • Ο αλγόριθμος PageRank, πήρε την ονομασία του από τον Larry Page, co-founder και CEO της Google.
  • Μετρούσε τον αριθμό και την ποιότητα των backlinks, των εξωτερικών συνδέσμων, σε μια ιστοσελίδα με στόχο να εκτιμήσει πόσο σημαντική ήταν αυτή η ιστοσελίδα.
  • Ο αλγόριθμος αυτός στηριζόταν ουσιαστικά στην υπόθεση πως όσο περισσότερα backlinks έχει μια ιστοσελίδα, τόσο πιο έγκυρη και σημαντική είναι.

Με βάση αυτο τον αλγόριθμο προέκυψαν διάφορα εργαλεία που ουσιαστικά αντέγραφαν κομμάτι αυτή της πατέντας.

Domain Authority του MOZ

Το Domain Authority ή (συντομογραφία του DA) είναι μια μέτρηση που έχει δημιουργηθεί από το MOZ για να προβλέψει την πιθανότητα μιας ιστοσελίδας να καταταχθεί στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google. Η μέτρηση στηρίζεται σε ένα αλγόριθμο που ουσιαστικά συσχετίζει τα δεδομένα από το Link Explorer του MOZ με την κατάταξη στα αποτελέσματα της Google.

Ωστόσο, όπως τονίζει το MOZ το DA είναι μια μέτρηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να συγκρίνουμε δύο περισσότερα websites, για να χαρτογραφήσουμε τον ανταγωνισμό ή να εκτιμήσουμε την απόδοση ενός website αλλά δεν είναι ένας παράγοντας κατάταξης στα αποτελέσματα της Google ή των άλλων μηχανών αναζήτησης.

Domain Rating του Ahrefs

To Domain Rating του Ahrefs χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων του αξιολογεί την ποιότητα των backlinks με συγκεκριμένους αλγόριθμους και αποδίδει σε κάθε website μια βαθμολογία από το 0 μέχρι το 100. Όσο μεγαλύτερη βαθμολογία έχει μια ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο θεωρείται δυνατή και έγκυρη. Όπως αναφέρει το ίδιο το Ahref το Domain Rating είναι μια εκτίμηση για την επισκεψιμότητα που θα έχει ένα website από τη Google.

Authority Score του Semrush

To Semrush χρησιμοποιεί το Authority Score για να υπολογίσει την επίδοση ενός ιστότοπου (domain) ή μιας ιστοσελίδας (webpages). Το λογισμικό του Semrush χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό αλγορίθμων για να υπολογίσει το Authority Score. Επεξεργάζεται δεδομένα από την αναζήτηση, την επισκεψιμότητα και τα backlinks των πιο δημοφιλή και έγκυρων website και τα συνδυάζει με τα δεδομένα πως ένα website αυξάνει ή μειώνει την εγκυρότητά του κερδίζοντας links.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια μέτρηση που δεν χρησιμοποιείται από τις ίδιες της μηχανές αναζήτησης, τη Google ή τη Bing, ωστόσο χρησιμοποιείται αρκετά συχνά από τους SEOs,

Domain Authority ως τμήμα του E-A-T

Σήμερα το Domain Authority προσεγγίζεται από πολλούς SEOs λιγότερο ως ακριβή μέτρηση, αλλά ως μια έννοια πάνω στην οποία θα πρέπει να δημιουργούμε το περιεχόμενο ενός website. To Authority πλέον αντιμετωπίζετε ως τμήμα του ποιοτικού περιεχομένου, του E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).

Συμπέρασμα: Τι δηλώνει το Domain Authority

H μέτρηση του Domain Authority αποτελεί μια ένδειξη για το πιο στρατηγική και ποιες ενέργειες θα πρέπει να υλοποιηθούν ώστε μια ιστοσελίδα να βρεθεί στην πρώτη σελίδα στα θέματα και τις λέξεις-κλειδιά που θα προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και θα αποφέρουν μεγαλύτερα κέρδη.


Περισσότερα Άρθρα για το SEO και το Digital Marketing

Link Building: O ρόλος των Backlinks & Internal Links στο SEO

Τι είναι το Domain Name

SEO και Ανάλυση Ανταγωνισμού

Τι Είναι Το Content Marketing – Ορισμός, Στρατηγική & Παραδείγματα

Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης

Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα

Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης

Τι είναι το SEO Ecommerce