Επιτυχημένο παράδειγμα Email Marketing για ξενοδοχεία
Ο Νίκος και η Αλεξάνδρα, ιδιοκτήτες ενός καινούριου boutique ξενοδοχείου σε μια επαρχιακή πόλη κοντά στην Αθήνα, χρησιμοποίησαν το email marketing για να προβάλλουν την επιχείρησή τους σε νέους πελάτες, να αυξήσουν την αφοσίωση των υφιστάμενων πελάτων τους και να ενισχύσουν το brand της επιχείρησης. Οι ένεργειες που ακολούθησαν ήταν οι εξής:
Δημιουργία Λίστας με emails με προσφορές και διαγωνισμό.
Ο Νίκος και η Αλεξάνδρα δεν είχαν στη διάθεσή τους κάποια λίστα με emails γιατί μόλις είχαν ξεκινήσει την επιχείρησή τους.
Προτίμησαν αντί να αγοράσουν μια λίστα από emails ή καταχρηστικά να χρησιμοποιήσουν λίστες από άλλα ξενοδοχεία, να ξεκινήσουν από την αρχή σωστά και να επενδύσουν στη δημιουργία αυθεντικών σχέσεων με τους πελάτες τους.
Επέλεξαν να διοργάνωσουν ένα διαγωνισμό μέσω social media προσφέροντας στο νικητή δωρεάν παραμονή για ένα Σαββατοκύριακο και σε όλους τους συμμετέχοντες μια έκπτωση 10%. Η μοναδική προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό ήταν η εγγραφή στο newsletter του ξενοδοχείου.
Το όφελος από αυτή την ενέργεια ήταν διπλό:
- η προβολή του ξενοδοχείου στα social media και
- η δημιουργία μιας λίστας με πελάτες που θα ενδιαφέρονταν να επισκεφτούν τη περιοχή και το ξενοδοχείο.
Welcome Email με Στοχευμένες Ερωτήσεις
Μόλις κάποιος υποψήφιος πελάτης εγγραφόταν στο newsletter, λάμβανε ένα email καλοσωρίσματος με μια σύντομη περιγραφή του ξενοδοχείου, την ημερομηνία της κλήρωσης και ένα ερωτηματολόγιο καταγραφής των προτιμήσεων του.
Με δύο σύντομες ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, η Αλεξάνδρα κι ο Νικός ρωτούσαν τους υποψηφίους πελάτες αν προτιμούν διακοπές με την οικογένειά τους, τους φίλους τους ή την/τον συντρόφος του και ποιος είναι ο αγαπημένος τους μήνας για διακοπές.
Έτσι, είχαν καταφέρει να ομαδοποιήσουν τους υποψήφιους πελάτες σε αντίστοιχες λίστες.
Αξιοποίηση των προτιμήσεων με τη δημιουργία περιεχομένου
Στη συνέχεια, η Αλεξάνδρα και ο Νίκος χρησιμοποίησαν τα δεδομένα από τη δραστηριότητα των υποψήφιων πελάτων (open rate, ctr) και τις δηλωμένες προτιμήσεις τους και δημιούργησαν ένα πρώτο content calendar για να αναπτύξουν περαιτέρω τις σχέσεις τους με αυτά τα leads.
Χρησιμοποίησαν το Email Marketing με τον πιο αποδοτικό τρόπο για τις ανάγκες και την επιχείρησή τους.
Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν πολλές επιλογές. Αν θέλετε οι πελάτες σας να σκέφτονται πρώτα εσάς σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, θα πρέπει να δοκιμάσετε το email marketing.
Τι είναι το email marketing
To email marketing ως ένα από τα εργαλεία του digital marketing προσφέρει ένα αποτελεσματικό τρόπο για να συνδεθείτε με τους πελάτες σας και να προωθήσετε την επιχείρησή σας.
Εmail marketing VS Μαζική Αποστολή Emails
Αρκετοί ταυτίζουν το email marketing με τη μαζική αποστολή emails, ώστοσο υπάρχουν κάποιες ουσιαστικές διαφορές: ως προς το στόχο, την πρακτική και την αποτελεσματικότητα.
Γιατί το email marketing στοχεύει στη δημιουργία σχέσεων με το κοινό – στόχο (target audience) και στην αναπτυξη των πωλήσεων.
Αντίθετα η μαζική αποστολή email στοχεύει στη μαζική ενημέρωση, αλλά δεν κτίζει ουσιαστικές σχέσεις με τον πελάτη σας.
Direct Marketing & Digital Marketing = Email Marketing
To email marketing συνδυάζει τις αρχές του direct marketing, την αποστολή στοχευμένων μηνυμάτων σε συγκεκριμένους παραλήπτες, με την ισχύ του ψηφιακού marketing, επιτρέποντάς σας να προσεγγίσετε ευρύ κοινό με χαμηλό κόστος.Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο εργαλείο για την Προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών και ενημέρωση.
Στρατηγικές Email Marketing
1. Θέστε τους επιχειρηματικούς στόχους
Το πρώτο βήμα στο email marketing, όπως σε κάθε είδος παραδοσιακού ή ψηφιακού marketing, είναι να θέσετε τους στόχους. Θέλετε να χρησιμοποιήσετε το email για να παρουσιάσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να φέρετε περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας; Ή μήπως το email μπορεί να βοηθήσει στις πωλήσεις, όπως με την αποστολή ενός κουπονιού που θα φέρει τουλάχιστον 10 πωλήσεις;
2. Λίστα Παραληπτών – Αγορά Λίστας ή Οργανική Δημιουργία Λίστας Emails
Αγορά Λίστας Emails
Η αγορά μιας λίστας emails είναι σίγουρα δελεαστική για πολλούς επαγγελματίες, αλλά η αποτελεσματικότητά της είναι αμφισβητή. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μαζική αποστολή emails σε άγνωστο κοινό. Για αυτό, συχνά οι λίστες αυτές έχουν αμφίβολη ποιότητα.
Οι αγορασμένες λίστες emails συχνά περιέχουν ανακριβή ή παρωχημένα στοιχεία. Πολλές διευθύνσεις email μπορεί να είναι ανενεργές ή να μην ανήκουν σε άτομα που ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά ποσοστά ανοίγματος, κλικ και μετατροπών, σπαταλώντας χρόνο και χρήματα.
Επιπλέον, η αγορά λίστας παραβιάζει κανονισμούς GDPR και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το brand μιας επιχείρησης, ενώ μπορεί να έχει και σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις.
Δημιουργία Oργανικής Λίστας Emails
Η δημιουργία μιας οργανικής λίστας emails, δηλαδή μιας λίστας παραληπτών που εγγράφονται εθελοντικά για να λαμβάνουν ενημερώσεις (newsletters, προσφορές κτλ.) από μια επιχείρηση, προσφέρει σημαντικά οφέλη. Αν και είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, θα αποφέρει σημαντικά πολλαπλά οφέλη.
Τα πλεονεκτήματα μιας οργανικής λίστας
Πραγματικοί υποψήφιοι πελάτες
Όσοι επιλέγουν να εγγραφούν σε μια λίστα emails είναι πιθανότερο να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση. Αυτό δημιουργεί μια βάση πελατών που βρίσκεται πολύ κοντά στο κοινό στόχο.
Συμμόρφωση με τους κανονισμούς για την προστασία των προσωπικών δεδομένων
Η απόκτηση emails με οργανικό τρόπο και εφόσον μια επιχείρηση έχει τηρήσει και τηρεί τους κανονισμούς για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, εξαλείφει τον κίνδυνο νομικών προβλημάτων.
Καλύτερη διαχείριση και στόχευση του περιεχομένου
Οι οργανικές λίστες emails επιτρέπουν την καλύτερη διαχείριση και στόχευση περιεχομένου. Δημιουργώντας τη λίστα οργανικά, μπορείτε να συμπεριλάβετε τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των υποψήφιων πελατών. Με αυτόν τον τρόπο, οι καμπάνιες σας για το email marketing είναι εξατομικευμένες και σχετικές με τις προτιμήσεις του κοινού σας.
Υψηλότερα ποσοστά ανάγνωσης, αλληλεπίδρασης και μετατροπών
Οι οργανικές λίστες με στοχευμένο περιεχόμενο έχουν συνήθως υψηλότερα ποσοστά ανοιγμάτων και κλικ, καθώς οι παραλήπτες έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για την επιχείρηση. Αυτό το ενδιαφέρον μπορεί ευκολότερα να μετατραπεί από πρόθεση αγοράς σε πραγματική αγορά.
3. Eπιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την αποστολή των emails
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας για την αποστολή emails εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ακολουθούν 5 βασικά κριτήρια που θα βοηθήσουν μια εταιρεία να επιλέξει την κατάλληλη πλατφόρμα:
- Ποιες είναι οι ανάγκες της επιχείρησής για την αποστολή emails;
- Πόσα emails σκοπεύεις να στέλνεις κάθε μήνα;
- Τι είδος emails θα στέλνεις;
- Τι δυνατότητες προσωποποίησης και segmentation απαιτούνται;
- Πώς θα συλλέγονται τα emails των παραληπτών;
- Ποιος θα είναι υπεύθυνος για τη διαδικασία αποστολής των emails;
- Ποιους αυτοματισμούς στη διαδικασία της αποστολής χρειάζεται η επιχείρησή σου;
- Με ποια εργαλεία που ήδη χρησιμοποιούνται θα πρέπει να είναι συμβατή η πλατφόρμα;
- Ποιο είναι το budget που μπορείς να διαθέσεις;
Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για email marketing
- Brevo: Πλατφόρμα που προσφέρει εργαλεία για email marketing, SMS marketing, διαχείριση πελατών (CRM) και αυτοματοποιήσεις.
- ConvertKit: Πλατφόρμα που εστιάζει σε δημιουργούς περιεχομένου, παρέχοντας εργαλεία για τη δημιουργία λιστών συνδρομητών και την αποστολή στοχευμένων emails.
- HubSpot: Πλατφόρμα με υπηρεσίες marketing που περιλαμβάνουν email marketing, social media marketing, SEO και διαχείριση ιστοσελίδων.
- Mailchimp: Δημοφιλής πλατφόρμα για email marketing, ιδανική για αρχάριους.
- MailerLite: Οικονομική επιλογή για email marketing, κατάλληλη για μικρές επιχειρήσεις και startups.
- GetResponse: Πλατφόρμα που συνδυάζει email marketing με εργαλεία για webinars και landing pages.
4. Αυτοματοποίηση τη διαδικασία αποστολής των emails
Διαχωρισμός Λίστας σε ομάδες – Email Segmentation
Διαχωρίστε τους συνδρομητές σας για να δημιουργήσετε στοχευμένες καμπάνιες και να διασφαλίσετε ότι στέλνετε το σωστό μήνυμα στους σωστούς ανθρώπους τη σωστή στιγμή. Ο διαχωρισμός μπορεί να βασιστεί σε διάφορους παράγοντες, όπως:
- Τα δημογραφικά στοιχεία: Περιλαμβάνει ηλικία, φύλο, τοποθεσία, εισόδημα και επάγγελμα.
- Τη συμπεριφορά τους: Πώς αλληλεπιδρά ένας χρήστης με το email που έχει στείλει μια επιχείρηση. Η συμπεριφορά ενός χρήστης στο πλαίσιο του email marketing περιλαμβάνει τους εξής παράγοντες:
- Ποσοστό ανοίγματος (Open rate): Το ποσοστό των συνδρομητών που ανοίγουν τα email σας.
- Ποσοστό κλικ (Click-through rate – CTR): Το ποσοστό των συνδρομητών που κάνουν κλικ σε συνδέσμους στα email σας.
- Ποσοστό μετατροπής (Conversion rate): Το ποσοστό των συνδρομητών που πραγματοποιούν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως αγορά ή εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο.
- Συνολική αλληλεπίδραση με email (Email engagement): Το γενικό επίπεδο αλληλεπίδρασης με τα email σας, συμπεριλαμβανομένων ανοιγμάτων, κλικ, προωθήσεων και διαγραφών από τη λίστα.
- Τρόπος απόκτησης των emails: Σκεφτείτε πόσο διαφορετική προσέγγιση χρειάζεται κάποιος που είναι ήδη πελάτης σας, από κάποιον που δεν έχει κάνει ποτέ κάποια αγορά. Μπορείτε επίσης να προσαρμόσετε το μήνυμα σας για νέους πελάτες που μόλις πραγματοποίησαν την πρώτη τους αγορά.
Τα Πλεονεκτήματα της Ομαδοποίησης
- Αυξημένη αλληλεπίδραση: Τα στοχευμένα email τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος, κλικ και μετατροπών.
- Ισχυρότερες σχέσεις με πελάτες: Τα στοχευμένα email μπορούν να σας βοηθήσουν να οικοδομήσετε πιο ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σας, στέλνοντάς τους περιεχόμενο που είναι πιο σχετικό με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους.
- Βελτιωμένο ROI: Στέλνοντας πιο σχετικά email, μπορείτε να βελτιώσετε την απόδοση της επένδυσης (ROI) των καμπανιών email marketing.
Επιλογή του κατάλληλου τύπου Email
- Welcome Emails: Τα Emails εγγραφής χρησιμοποιούνται όταν ένας νέος χρήστης, πελάτης ή υποψήφιος πελάτες εγγράφετε στη λίστα. Είναι μια καλή ευκαιρία για να συστήσετε την επιχείρησή σας, τις υπηρεσείς και τα προϊοντά σας. Σύμφωνα με την έρευνα του GetResponse, τα emails καλοσωρίσματος έχουν
- υψηλό open rate: 8 στους 10 ανθρώπους ανοίγουν τα emails καλοσωρίσματος
- υψηλό ctr: 26,9 % επιλέγουν κάποιον σύνδεσμο σε αυτό το πρώτο email
- Newsletters: Μέσω των Newsletters μπορείτε να ενημερώνετε τους πελάτες σας για νέα προϊόντα, προσφορές, εκδηλώσεις και σημαντικά νέα της επιχείρησής σας.
- Promotional Emails: Τα Promotional Emails είναι στοχευμένες καμπάνιες που αποστέλλονται για την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών. Μπορούν να περιλαμβάνουν ειδικές προσφορές, εκπτώσεις, κουπόνια και άλλες προωθητικές ενέργειες που έχουν στόχο να προσελκύσουν νέους πελάτες ή να ενθαρρύνουν τις αγορές από τους υπάρχοντες πελάτες σας. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να ενισχύσετε την παρουσία σας στην αγορά.
- Transactional Emails: ναι αυτοματοποιημένα μηνύματα που αποστέλλονται στους χρήστες μετά από συγκεκριμένες ενέργειες ή συναλλαγές. Αυτά τα emails μπορεί να περιλαμβάνουν επιβεβαιώσεις παραγγελιών, ενημερώσεις για την κατάσταση της παραγγελίας, αποδείξεις πληρωμής και ειδοποιήσεις αποστολής. Έχουν ως στόχο να παρέχουν σημαντικές πληροφορίες στους πελάτες σας και να διασφαλίζουν ότι είναι ενημερωμένοι για την πορεία των συναλλαγών τους με την επιχείρησή σας.
Ανακάλυψε περισσότερα για το Email Marketing και το Content Marketing
Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης
Content Marketing – Ορισμός, Στρατηγική & Παραδείγματα
Performance Marketing – Τι Είναι Και Πώς Λειτουργεί
SEO Content Brief – Το Αποτελεσματικό Εργαλείο Στην Προώθηση Ιστοσελίδων