Πριν από λίγες ημέρες είχα ένα παράξενο αίτημα από έναν καινούριο πελάτη: Ήθελε να διαγράψει την παρουσία της επιχείρησής του από το Google! Μια παλιά αρνητική αξιολόγηση που εμφανιζόταν στους χάρτες, θεωρούσε πως ήταν η αιτία για τη μειωμένη κίνηση στο κατάστημά του. Ήταν πεπεισμένος ότι αν εξαφανιζόταν από το Google, το πρόβλημα θα λυνόταν.

Βέβαια, του πρότεινα μια διαφορετική στρατηγική. Αντί να διαγράψουμε το εταιρικό προφίλ, να διαχειριστούμε σωστά την κριτική, να ενισχύσουμε την παρουσία με νέες, θετικές αξιολογήσεις και να αξιοποιήσουμε το Google Business Profile προς όφελός του.

Τι είναι το Google Business Profile;

Το Google Business Profile (παλιότερα γνωστό ως Google My Βusiness) είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να βελτιώσεις την παρουσία της επιχείρησης σου στην αναζήτηση της Google και στους Χάρτες Google.

Δωρεάν και εύκολο στη διαχείριση

Η δημιουργία και η διαχείριση ενός Google Business Profile είναι εντελώς δωρεάν. Δε χρειάζεται να πληρώσεις τη Google για να το δημιουργήσεις ή να το διαχειριστείς. Αρκεί να αφιερώσεις λίγο χρόνο, ώστε να εξοικειωθείς με την πλατφόρμα και να σημειώσεις τις βασικές πληροφορίες για την επιχείρησή σου. 

Προβολή στην αναζήτηση και στους χάρτες της Google

Το εταιρικό προφίλ σου θα εμφανίζεται στους χρήστες όταν αναζητούν την επιχείρησή σου ή σχετικές υπηρεσίες στην περιοχή σου, και έτσι όπως το SEO ή διαφήμιση αυξάνει τις πιθανότητες να σε βρουν νέοι πελάτες.

Παρουσίαση της επιχείρησής σου

Στο προφίλ σου μπορείς να συμπεριλάβεις σημαντικές πληροφορίες όπως

  • Όνομα και διεύθυνση της επιχείρησης
  • Τηλέφωνο και ιστότοπος
  • Ώρες λειτουργίας
  • Φωτογραφίες και βίντεο
  • Περιγραφή της επιχείρησης
  • Κριτικές πελατών
Τι είναι το Google Business Profile (GBP)
Δωρεάν εργαλείο για προβολή επιχειρήσεων στο Google.

Περιορισμοί και πλεονεκτήματα του Google Business Profile

Ενώ το Google Business Profile είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την προβολή της επιχείρησής σου, δεν αντικαθιστά μια επαγγελματική ιστοσελίδα. Θα πρέπει να θυμάσαι πως για τις περισσότερες επιχειρήσεις το προφίλ πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά στο επίσημο website.

Περιορισμένος Χώρος και Λειτουργίες

Το GBP έχει περιορισμένο χώρο και λειτουργίες για να παρουσιάσεις πληροφορίες. Μπορείς να παρουσιάσεις συνοπτικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, να δημοσιεύσεις άρθρα, αλλά δε μπορείς να δημιουργήσεις μια ολοκληρωμένη παρουσίαση της επιχείρησής σου.

Μειωμένος Έλεγχος

Το Google Business Profile, όπως και οι παρόμοιες υπηρεσίες στα Social Media, account, profiles έχουν μειωμένο έλεγχο. Έστω και αν είναι απίθανο, η Google μπορεί να αλλάξει την πολιτική της ή να διακόψει τη συγκεκριμένη υπηρεσία. 

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης του Google Business Profile

Αυξημένη προβολή στο Local Search

Η αυξημένη προβολή στο Local Search είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Google Business Profile.

To Local Search είναι ένας από τους όρους που χρησιμοποιείται στο SEO και περιγράφει τις αναζητήσεις που γίνονται στη Google με στόχο μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Για παράδειγμα, όταν ψάχνει στην Google μια υπηρεσία, ένα προϊόν, ή μια επιχείρηση λέξεις-κλειδιά όπως:” δερματολόγος Αθήνα, Βιολογικό μέλι Λάρισα, βιολογικά κρέατα Πάτρα, Καφέ κοντά μου”

Σε αυτές τις περιπτώσεις στα αποτελέσματα της αναζητήσης ενεργοποιείται το Local Pack. Το Local Pack είναι ακόμα ένας όρος του SEO και αφορά τα επιχειρηματικά προφιλ που εμφανίζονται στις τοπικές αναζητήσεις της Google, συνήθως μαζί με έναν χάρτη με βάση ενός αλγόριθμου. Για να εμφανιστεί ένα επιχειρηματικό προφίλ σε αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο το Google Business Profile.

Διάβασε περισσότερα για το Local SEO (Τοπικό SEO)

Αυξημένη αλληλεπίδραση με τους πελάτες

Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του Google Business Profile είναι οι κριτικές. Οι κριτικές λειτουργούν ως απόδειξη για τους μελλοντικούς σας πελάτες για την αξιοπιστία της επιχείρησής σας. Επιπλέον, μπορούν να βοηθήσουν θετικά την κατάταξή στα τοπικά αποτελέσματα και γενικότερα στο SEO. 

Ενθαρρύνεται τους ικανοποιημένους πελάτες σας να αφήσουν μια κριτική και αφιερώστε χρόνο να απαντήσετε. Δείξτε ευγνωμοσύνη στις θετικές κριτικές και απαντήστε με ευγένεια στις αρνητικές γιατί αποκαλύπτει πόσο νοιάζεστε για τους πελάτες σας και την εμπειρία τους.

Οφέλη του  Google Business Profile (GBP)

Ποια είναι τα βασικά βήματα για να ξεκινήσετε ένα Google Business Profile

  1. Δημιουργία Λογαριασμού Google για την επιχείρησή σας: Δημιουργήστε ένα ξεχωριστό λογαριασμό στη Google που θα αφορά την επιχείρησή σας. Είναι χρήσιμο, να μην είναι συνδεδεμένο με λογαριασμό που χρησιμοποιείτε για προσωπική χρήση, ώστε να μπορείτε να δίνετε πρόσβαση στους συνεργάτες ή στους υπαλλήλους σας. Βέβαια, προσέξτε να δίνετε πρόσβαση με προσοχή. Η Google προσφέρει διαφορετικά επίπεδα πρόσβασης, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τι μπορούν να κάνουν οι άλλοι χρήστες.
  2. Αφού δημιουργήσετε το Λογαριασμό Google, ελέγξτε αν υπάρχει ήδη η επιχείρησή σας στο Google Maps. Αν υπάρχει ήδη, γιατί έχει δημιουργηθεί αυτόματα, τότε διεκδίκηστε το προφίλ της επιχείρησης, αν δεν υπάρχει δημιουργήστε το από την αρχή. Μπορείτε να ξεκινήσετε από εδώ.
  3. Συμπληρώστε τα ακριβή στοιχεία της επιχείρησης: Επωνυμία, Διεύθυνση, Στοιχεία Επικοινωνίας και γράψτε μια περιγραφή. Συνεχίστε με την επιλογή της κατηγορίας της επιχείρησης και προσθέτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Ανεβάστε φωτογραφίες και μη ξεχάσετε τα links στο website σας και στα social media accounts.

Τι θα πρέπει να προσέξετε στη βελτιστοποίηση του Google Business Profile;

Τα 4 πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε στη βελτιστοποίηση του Google Business Profile είναι:

Χρήση Εικόνων

Η πρώτη εντύπωση πάντα μετράει και μια εικόνα μπορεί να αντικαταστήσει 1000 λέξεις! Ανεβάστε εικόνες στο Google Βusiness Profile που είναι ποιοτικές και αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα της επιχειρήσης σας.

  • Χρησιμοποιείστε εικόνες από τον εξωτερικό χώρο: Οι εικόνες από τον εξωτερικό χώρο θα βοηθήσουν τους πελάτες σας να βρουν την επιχείρησή σας.
  • Χρησιμοποιείστε εικόνες από το χώρο του γραφείου σας: Αν είστε ένας δικηγόρος ή ένας γιατρός, ο χώρος αναμονής των πελατών σας, η γραμματεία και το γραφείο σας είναι σημαντικά για να μεταδώσετε την ατμόσφαιρα.
  • Χρησιμοποιείστε εικόνες με την ομάδα και το προσωπικό: Οι φωτογραφίες με την ομάδα σας δείχνουν πως είστε μια αξιόπιστη επιχείρηση και αυξάνουν την αίσθηση οικείοτητας και εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας.
  • Χρησιμοποιείστε εικόνες των προϊόντων σας: Οι φωτογραφίες των προϊόντων σας θα βοηθήσουν τους δυνητικούς πελάτες σας να καταλάβουν τι προσφέρετε.
  • Χρησιμοποιείστε εικόνες των πελάτων σας: Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να ανεβάσουν φωτογραφίες από το χώρο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Οι φωτογραφίες των πελατών σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος (μαζί με τις κριτικές) να προβάλετε την αξία των υπηρεσιών σας και των προϊόντων σας.

Φροντίστε οι φωτογραφίες που θα ανεβάζετε να είναι ποιοτικές και είναι χρήσιμο κάποιες από αυτές να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα σας ή σε στα social media της επιχείρησής σας.

Δημιουργία και Βελτιστοποίηση των Καταχωρίσεων της Επιχείρησης

Τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης, όπως η επωνυμία, η διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας, είναι τα πρώτα σημεία που πρέπει να ελέγξουμε κατά τη βελτιστοποίηση του Google Business Profile. Είναι απαραίτητο να διασφαλίσουμε ότι οι πληροφορίες που εμφανίζονται στο διαδίκτυο είναι ίδιες, συνεπείς και ακριβείς. 

Για παράδειγμα, πολύ συχνά μια επιχείρηση εμφανίζεται σε διάφορους καταλόγους με το όνομα του ιδιοκτήτη της, αντί με την επίσημη επωνυμία της, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους πελάτες και να επηρεάσει την αξιοπιστία και την κατάταξη της επιχείρησης. Για αυτό, είναι απαραίτητο να επιλέξουμε την επίσημη επωνυμία που θα χρησιμοποιείται σε όλες τις επικοινωνίες και καταχωρίσεις της επιχείρησης.

Έχοντας επιλέξει την επίσημη επωνυμία, θα πρέπει να ελέγξουμε ποιες καταχωρήσεις είναι ανεκριβείς και να τις διορθώσουμε. Αντίστοιχες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν με τις διευθυνσεις και τα τηλέφωνα επικοινωνίας. Ξεκινάμε από τις καταχωρήσεις που ελέγχουμε οι ίδιοι: όπως ιστοσελίδες, social media profiles και στη συνέχεια επικοινωνούμε για την αλλαγή στοιχείων με τους διάφορους καταλόγους που έχουμε ζητήσει την καταχώρηση της επιχειρήσης μας.

Σωστή επιλογή κατηγορίας

Ένας από τους σημαντικούς παράγοντες για τη βελτιστοποίηση του Google Βusiness Profile είναι επιλογή της κατηγορίας. Όπως αναφέρει στις οδηγίες της η Google, πρέπει να βοηθήσουμε τη μηχανή αναζήτησης να καταλάβει αν η επιχείρησή μας είναι σχετική με τη αναζήτηση των χρηστών. Και τη βοηθάμε με το να επιλέξουμε τη σωστή κατηγορία στο GBP.

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή μας προσφέρει περιποιήσεις ομορφιάς για μαλλιά και νύχια, αλλά οι περισσότεροι πελάτες μας αναζητούν κυρίως υπηρεσίες για τα μαλλιά, τότε είναι σκόπιμο να επιλέξουμε την κατηγορία “Κωμμωτήριο” ως κύρια κατηγορία. Επιπλέον, μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις κατηγορίες που έχουν επιλέξει οι ανταγωνιστές μας και να κρίνουμε αν είναι χρήσιμο να επιλέξουμε τις ίδιες ή να διαφοροποιηθούμε.

Τις υπόλοιπες υπηρεσίες που προσφέρουμε μπορούμε να τις συμπεριλάβουμε στις δευτερεύουσες κατηγορίες, που μάλιστα επιτρέπει την χρήση στοχευμένων λέξεων-κλειδιών και υπηρεσιών.

Παρακολούθηση Απόδοσης

Όπως όλα τα online εργαλεία, έτσι και το Google Business Profile προσφέρει πληροφορίες για την απόδοση της παρουσίας σας. Θα βρείτε στοιχεία για τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες εμφανίζεται η επιχείρησή σας αλλά και τις αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες: τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα αίτημα οδηγιών στους χάρτες, τα κλικ στην ιστοσελίδα σας. Μην παραλείψετε να τα παρακολουθείτε και να αξιοποείτε τα δεδομένα.

Google Business Profile και Επισκεψιμότητα

Αν θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της επιχείρησής σου σε τοπικό επίπεδο, το πρώτο βήμα είναι να αξιοποιήσεις σωστά το Google Business Profile. Είναι το εργαλείο που σε βοηθά να ξεχωρίσεις στους Χάρτες και στην Αναζήτηση, να διαχειρίζεσαι τις κριτικές και να προσελκύεις νέους πελάτες. Θέλεις να μάθεις περισσότερα για το πώς λειτουργεί η αναζήτηση της Google σε τοπικό επίπεδο; Διάβασε εδώ τι είναι το Local SEO!

Μη χάνετε την ευκαιρία να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.