Τι είναι το Link Building

Το Link Building είναι μία από τις βασικές τεχνικές του SEO (Search Engine Optimization) και αφορά τη δημιουργία συνδέσμων τόσο μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα (internal links) όσο και την απόκτηση backlinks από άλλες σελίδες. Ο σκοπός του Link Building, όπως και όλων των τεχνικών του SEO είναι η γρηγορότερη ανίχνευση ενός ιστοτόπου από τις μηχανές αναζήτησης, η καλύτερη κατατάξη στα οργανικά αποτελέσματα, και η διευκόλυνση των χρηστών να βρουν την πληροφορία που επιθυμούν.   

O στόχος του Link Building στο SEO
Το Link Building βελτιώνει την οργανική κατάταξη μέσω backlinks και internal links, ενισχύοντας την εμπειρία του χρήστη.

Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε πως για πολλούς ειδικούς στο SEO, το Link Building σημαίνει κυρίως “backlinks”, δηλαδή να βρεις τρόπους να σε αναφέρουν άλλοι ιστότοποι. Εμείς όμως πιστεύουμε πως το θέμα είναι πιο σύνθετο και συμφωνούμε με όσους το βλέπουν πιο σφαιρικά. 

Θεωρούμε πως το Link Building περιλαμβάνει όχι μόνο τα backlinks, αλλά και τη σωστή διασύνδεση των σελίδων μέσα στον ίδιο τον ιστότοπο, για να βοηθήσεις τόσο τους επισκέπτες όσο και τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τη δομή και το περιεχόμενο της σελίδας.

Φυσικά, τα backlinks έχουν μεγαλύτερη αξία γιατί θεωρούνται ψήφοι εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στο διαδικτυακό κόσμο, αλλά δε θα πρέπει να αγνοούμε και τη σωστή διαχείριση των internal links.

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό το link building στο SEO; Για να το καταλάβουμε θα πρέπει να κατανοήσουμε τους τρίτους παράγοντες που έχουν διαμορφώσει τη σημασία του.

Η Σημασία του Link Building στο SEO

Τα Links στο World Wide Web

Τα links, οι σύνδεσμοι, είναι ουσιαστικά ο ιστός στον Παγκόσμιο Ιστό. Είναι αυτό που ουσιαστικά δίνει τη δύναμη στο internet: οι υπερσύνδεσμοι (hyperlinks) ενώνουν τις διάφορες ιστοσελίδες μεταξύ τους και προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να πλοηγηθούν ανάμεσα στις ιστοσελίδες και να βρίσκουμε πληροφορίες ή να ανακαλύπτουμε νέο περιεχόμενο. Αλλά τους συνδέσμους δεν τους χρησιμοποιούμε μόνο οι άνθρωποι, αλλά και το λογισμικό των μηχανών αναζήτησης, τα bots, για να εκτελέσουν ακριβώς την ίδια εργασία. Τα bots μέσω των συνδέσμων μπορούν να εντοπίσουν και να ανιχνεύσουν τις ιστοσελίδες. Ωστόσο, τα bots διαφέρουν από τους ανθρώπους γιατί χρειάζονται τους αλγόριθμους, ώστε να κατανοήσουν το περιεχόμενο των διάφορων ιστοσελίδων. Ένας τέτοιος αλγόριθμός ήταν ο PageRank γύρω στο 2000.

Ο αλγόριθμος PageRank

O αλγόριθμος PageRank, δημιουργία των ιδρυτών της Google, χρησιμοποιήθηκε από τη Google για να καθορίσει την αξία μιας ιστοσελίδας στο διαδικτύο μέσω της ανάλυσης των συνδέσμων. Βασίζεται στην ιδέα πως όταν μια ιστοσελίδα χρησιμοποιεί συνδέσμους προς μια άλλη ιστοσελίδα, ουσιαστικά αυτή η ιστοσελίδα “εμπιστεύεται” το δημοσιευμένο περιεχόμενο και το εμπιστεύεται. Ο σύνδεσμος στο πλαίσιο του PageRank, θεωρείται ως μια “ψήφο εμπιστοσύνης”. Θα λέγαμε πως ο αλγόριθμος PageRank αξιολογώντας τους συνδέσμους προσπαθεί να καταμετρήσει τον αντίκτυπο που έχει μια ιστοσελίδα στο διαδίκτυο.

Με αυτό τον αλγόριθμο, κάθε ιστοσελίδα είχε ένα βαθμό (PageRank Score) που διαμορφωνόταν με βάση την ποσότητα και την ποιότητα των backlinks που δεχόταν. To PageRank Score διαμορφώνε το Domain Authority μιας ιστοσελίδας, την αξιοπίστια και την εγκυρότητά της. Μάλιστα, μέχρι το 2016, υπήρχε και το Page Rank Τool. Ήταν ένα εργαλείο της Google που έδειχνε το PR Score κάθε ιστοσελίδας.

Τα Spam Links και οι Black Hat SEO Τεχνικές

Και καθώς τα links, και ειδικά τα backlinks, αποκτούσαν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο πλαίσιο των αλγορίθμων που χρησιμοποιούσαν οι μηχανές αναζήτησης, ξεκίνησαν και οι πρώτες συστηματικές προσπάθειες χειραγώγησής τους.

Spam Links

Οι προσπάθειες παραπλάνησης των αλγορίθμων ξεκινήσαν με δημιουργία Private Blog Networks, με Link Farms με την αγορά και πώληση links σε ιστοτόπους χαμηλής ποιότητας . Έτσι δημιουργήθηκε μια καινούρια αγορά για την απόκτηση backlinks, που συνεχίζει να υφίσταται μέχρι και σήμερα, όπου κυριαρχούν οι τεχνικές Black Hat SEO.

Κατά τη διαμόρφωση στρατηγικής για το Link Building, είναι απαραίτητο να διακρίνουμε τις τακτικές που θεωρούνται Black-hat τεχνικές SEO από εκείνες που αναγνωρίζονται ως αποδεκτές. 

Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι η ίδια η Google αναγνωρίζει πως η αγορά και πώληση συνδέσμων μπορεί να αποτελεί θεμιτό μέρος της ψηφιακής οικονομίας, ειδικά όταν γίνεται για διαφημιστικούς σκοπούς.

Αν θέλουμε, λοιπόν, να μην παραβιάσουμε την πολιτική της Google, θα πρέπει να αποφύγουμε οτιδήποτε συνδέεται με black hat seo τεχνικές, όπως: 

  • Αγορά ή πώληση συνδέσμων με σκοπό τη βελτίωση της κατατάξης ενός ιστοτόπου.
  • Υπερβολικές ανταλλαγές συνδέσμων ανάμεσα σε διαφορετικούς ιστότοπους. 
  • Χρήση αυτοματοποιημένων προγραμμάτων ή υπηρεσιών για δημιουργία συνδέσμων προς τον ιστότοπό μας.
  • Διαφημιστικά κείμενα ή συνδέσμοι που δεν αποκλείουν την προσμέτρηση στο ranking  και δεν χρησιμοποιούν τα attributes: rel=”nofollow” ή rel=”sponsored.
  • Πληρωμένα αdvertorials ή native διαφημίσεις που περιέχουν συνδέσμους που επηρεάζουν την κατάταξη ή συνδέσμους με βελτιστοποιημένα anchor text σε άρθρα, guest posts ή δελτία τύπου που διανέμονται σε άλλους ιστότοπους. Το παράδειγμα που δίνει η Google είναι το εξής:
  • Καταχώρηση συνδέσμων σε χαμηλής ποιότητας καταλόγους ή ιστότοπους Social Bookmarking. 
  • Eνσωματωμένοι σύνδεσμοι σε widgets με λέξεις-κλειδιά.
  • Σύνδεσμοι σε footers ή templates σε διάφορα website.
  • Σχόλια σε forums με βελτιστοποιημένη υπογραφή. 
  • Δημιουργία μη ποιοτικού περιεχομένου σε διάφορα websites.
  • Δημιουργία PBNs, δικτύων ιστοσελίδων με μοναδικό σκοπό τη δημιουργία backlinks. 
  • Δημιουργία ή συμμετοχή σε link farms, σε δίκτυα ιστοσελίδων που ανταλλάσουν links χωρίς πραγματικό περιεχόμενο.

Πώς η Google αξιολογεί τα Backlinks

O πρώτος παράγοντας που επηρεάζει την αξιολόγηση των links είναι η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη. Για αυτο θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τoυς συνδέσμους, όπου βοηθά τους χρήστες να ανακαλύψουν περισσότερες πληροφορίες. έρα από αυτόν τον θεμελιώδη κανόνα, ας εξετάσουμε πώς η Google αξιολογεί τους συνδέσμους.

Πώς η Google αξιολογεί τα Backlinks

Αριθμός και Πηγή των Backlinks 

Οι σύνδεσμοι από διάφορα domain έχουν μεγαλύτερη αξία από πολλούς συνδέσμους από το ίδιο domain, γιατί δείχνει πως η σελίδα είναι περισσότερο δημοφιλή και αξιόπιστη στο ευρύτερο κοινό. Ενώ οι πολλοί σύνδεσμοι από το ίδιο domain μπορεί να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια χειραγώγησης. 

Αξιοπιστία των Backlinks

Τα backlinks από αξιόπιστες και έγκυρες ιστοσελίδες προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στo domain που οδηγούν.. Η εγκυρότητα μιας ιστοσελίδας καθορίζεται από την ηλικία του domain, από την φήμη του ή από το πόσο ασφαλής είναι μια ιστοσελίδα για τους χρήστες και τα πιστοποιητικά ασφαλείας που χρησιμοποιεί. Σαφώς η ποιότητα του περιεχομένου, παίζει σημαντιό ρόλο.

Ταχύτητα Απόκτησης Backlinks

Αν ένας ιστότοπος αποκτά γρήγορα backlinks, τότε αυτό ενδέχεται να είναι ένα σήμα για black – hat τεχνικές.

Link Context

H Google αναλύει το περιεχόμενο και αξιολογεί το πλαίσιο του συνδέσμου για να προσδιορίσει τη συνάφεια. Με απλά λόγια, η Google δε βλέπει μόνο τον σύδνεσμο ως μια απλή διεύθυνση, αλλά εξετάζει και το κείμενο, το περιεχόμενο, και τον τίτλο της ιστοσελίδας. Επιπλέον, θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι σύνδεσμοι που βρίσκονται στο κύριο περιεχόμενο έχουν μεγαλύτερη αξία σε σύγκριση με τους συνδέσμους στα άλλα σημεία μιας ιστοσελίδας, για παράδειγμα στο sidebar ή στο footer.

Βελτιστοποιημένο Anchor Text 

Η περιγραφή στο anchor text, το ορατό κείμενο ενός συνδέσμου, θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσoυν το θέμα της συνδεδεμένης ιστοσελίδας. Βέβαια, θα πρέπει να αποφύγουμε την υπερβολική χρήση των ίδιων λέξεων-κλειδιών, γιατί μπορεί να θεωρηθεί spam.

Αριθμός των Συνδέσμων DoFollow – ΝοFollow 

Οι σύνδεσμοι nοfollow ουσιαστικά δεν μεταφέρουν Link Juice, ενώ υπάρχουν ως σύνδεσμοι δεν θεωρούνται ψήφοι εμπιστοσύνης και έχουν την ίδια αξιολόγηση από τους αλγόριθμους της μηχανής αναζήτησης. Αντίθετα, οι σύνδεσμοι dofollow αξιολογούνται από τις μηχανές αναζήτησης ως σημαντικοί. Για παράδειγμα, συχνά τα σχόλια που υπάρχουν στα blogposts και τα links που περιλαμβάνουν είναι να nofollow, ώστε να μην θεωρούνται ως spam.

Τακτικές για Αποτελεσματικό Link Building

Σχεδίαση της Καμπάνια σας για το Link Bulding

Μια επιτυχημένη στρατηγική απόκτησης Link Building απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και εστίαση στην ποιότητα των συνδέσμων. Αν θέλεις να αποφύγεις τις ποινές (penalties) από τις μηχανές αναζήτησης, να συμβάλεις ουσιαστικά και αποτελεσματικά στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, και να βελτιώσεις την οργανική επισκεψιμότητά.

Σχεδίαση της Καμπάνια σας για το Link Bulding

Εστίαση στην Εμπειρία του Χρήστη

Προσπάθησε να επικεντρωθείς στην εμπειρία του χρήστη και όχι να “ξεγελάσεις” τις μηχανές αναζήτησης με τη δημιουργία spam links σε ιστότοπους που δε θα προσφέρουν πραγματική αξία τόσο στους χρήστες, όσο και στην ιστοσελίδα σου 

Για παράδειγμα, αν έχεις ένα online κατάστημα που πουλάει παπούτσια και επιλέξεις να επενδύσεις χρήματα για τη δημιουργία backlinks σε expired domains, μπορείς να έχεις πρόσκαιρο όφελος, αλλά σίγουρα ρισκάρεις γιατί ο στόχος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ξεκάθαρος: να χειραγωγήσεις τις μηχανές αναζήτησης. 

Αντίθετα, σκέψου τι θα είχε αξία για τους πιθανούς πελάτες σου και κυρίως για την επιχείρησή σου. Αν έχεις ένα eshop με παπούτσια μήπως θα ήταν χρήσιμο να βρεις blogs που αναφέρονται στις τάσεις της μόδας ή στον καλύτερο τρόπο διατηρήσεις των προϊόντων σου; Ή να συνεργαστείς με εταιρείες που προσφέρουν καθαριστικά για τα παπούτσια; 

Συνεργασία με Ιστότοπους Συναφούς Περιεχομένου

Δημιούργησε μια λίστα με τους ιστότοπους που θα άξιζε να συνεργαστείς για να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου, να διευρυνείς το κοινό σου και να αποκτήσεις οργανικά backlinks.

Αυτοί οι ιστότοποι μπορεί να περιλαμβάνουν blogs, ειδησεογραφικά sites, forums, ή επαγγελματικούς καταλόγους που σχετίζονται με τον κλάδο σου ή την αγορά που στοχεύεις.

Για παράδειγμα αν έχεις ένα εστιατόριο με ελληνική κουζίνα στη Σαντορίνη και θέλεις να προσελκύσεις ταξιδιώτες από τη Νέα Υορκη, έχει περισσότερο νόημα να απευθυνθείς σε γαστρονομικά website των ΗΠΑ, πάρα της Ελλάδας, ώστε να φτάσεις απευθείας στο κοινό-στόχο και να αποκτήσεις ένα σχετικό bakclink.  

Διερεύνησε τη φήμη τους, το περιεχόμενο που συνήθως δημοσιεύουν, το κοινό στο οποίο απεύθυνονται.

Ανάλυση Ανταγωνισμού

Για να εμπλουτίσεις τη λίστα με τις ενδεχόμενες συνεργασίες, μπορείς να ξεκινήσεις με την ανάλυση του backlink profile σου του ανταγωνισμού, άμεσου και έμμεσου. 

Η ανάλυση περιλαμβάνει τον εντοπισμό των backlinks που έχουν ήδη αποκτήσει οι ανταγωνιστές σου, καθώς και την αξιολόγηση της ποιότητάς τους. 

Στην ανάλυση σου, θα ήταν χρήσιμο να συμπεριλάβεις τόσο τους άμεσους ανταγωνιστές σου, όσο και τους έμμεσους. Αλλά και να εξετάσεις το είδος του περιεχομένου που έχει προσελκύσει τα περισσότερα backlinks. Είναι άρθρα, φωτογραφίες, video; Το περιεχόμενο που έχει προσελκύσει τα πιο αξιολόγα backlinks, θα μπορεί να είναι ένας οδηγός για το τι περιεχόμενο, θα πρέπει εσύ να δημιουργήσεις.

Με αυτό τον τρόπο μπορείς να ανακαλύψεις νέες ευκαιρίες για συνεργασίες και να κατανοήσεις καλύτερα ποιες τακτικές λειτουργούν στον κλάδο σου.

Δημιουργία Πρωτότυπου Περιεχομένου 

Για να αποκτήσεις οργανικούς συνδέσμους (backlinks) και να ενισχύσεις την προβολή σου, εστίασε στη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας που κάποιος θα θέλει πρόθυμα να παραπέμψει ή να κοινοποιήσει. 

Άρθρα που αναλύουν σε βάθος ένα θέμα, παρέχοντας εμπεριστατωμένες πληροφορίες και καινοτόμες λύσεις, είναι ιδανικά για να προσελκύσουν συνδέσμους. 

Εναλλακτικά, μπορείς να διεξάγεις έρευνα σχετική με την αγορά, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου και να δημοσιεύσεις τα αποτελέσματα, παρουσιάζοντας έτσι νέες, πολύτιμες πληροφορίες. 

Για τη συλλογή δεδομένων, μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία όπως το Google Forms ή πληρωμένες πλατφόρμες έρευνας, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία των ευρημάτων και ενισχύοντας την πιθανότητα κοινοποίησης του περιεχομένου σου από άλλους ιστότοπους.

Απόκτηση Ποιοτικών Backlinks

Απόκτηση Ποιοτικών Backlinks

Email Outreach

Έχοντας δημιουργήσει ποιοτικό περιεχομένο και τη λίστα των ιστοσελίδων με δυνητικές συνεργασίας, ξεκινάς να διερευνάς την πιθανότητα συνεργασίας με άλλους ιστότοπους. 

Ετοίμασε ένα προσωποποιημένο email που θα παρουσιάζει την αξία της συνεργασίας, και πώς μπορεί να ωφελήσει και τις δύο πλευρές. Φρόντισε το μήνυμα να είναι σύντομο και να προσφέρει συγκεκριμένες προτάσεις συνεργασίας.  

Είναι σημαντικό να προσεγγίσεις ιστότοπους που δημοσιεύουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και να εστιάζουν στην αγορά σου. 

Guest Posting

Η δημοσίευση περιεχομένου σε άλλους ιστότοπους είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να αποκτήσεις οργανικά backlinks, αλλά και να διευρύνεις το κοινό σου και να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου. Με το Guest Posting μπορείς να μοιραστείς τις γνώσεις και την εξειδίκευσή σου σε ιστότοπους που έχουν ήδη χτίσει εμπιστοσύνη με το κοινό τους. Αυτό, όχι μόνο ενισχύει την αξιοπιστία σου, αλλά και αυξάνει την πιθανότητα να σε παραπέμψουν ξανά στο μέλλον.

Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο στην Κρήτη θα μπορούσε να δημοσιεύσει άρθρα για την εμπειρία διαμονής ή ταξιδιωτικούς οδηγούς σε γαστρονομικά ή ταξιδιωτικά blogs των ΗΠΑ, ώστε να προσελκύσει Αμερικανούς ταξιδιώτες και να αποκτήσει backlinks από αξιόπιστους ιστότοπους.

Δελτία Τύπου και PR Campaigns

Τα δελτία τύπου και οι καμπάνιες δημοσίων σχέσεων (PR campaigns) είναι ισχυρά εργαλεία για να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου και να αποκτήσεις backlinks από έγκυρους και υψηλής αξίας ιστότοπους. Αυτά τα backlinks μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας και της αξιοπιστίας του site σου.

Πώς να αξιοποιήσεις τα Δελτία Τύπου:

  • Νέα και ενημερώσεις: Χρησιμοποίησε δελτία τύπου για να ανακοινώσεις σημαντικές ειδήσεις για το brand σου, όπως η κυκλοφορία νέων προϊόντων, η διοργάνωση ενός σημαντικού event, ή η επέκταση της επιχείρησής σου σε νέες αγορές.
  • Επιλογή πλατφορμών: Προώθησε τα δελτία τύπου σε αξιόπιστα ειδησεογραφικά site, περιοδικά και πλατφόρμες PR που σχετίζονται με τον κλάδο σου. Αυτό θα σου εξασφαλίσει backlinks από μεγάλα μέσα, αυξάνοντας παράλληλα τη φήμη και την αξιοπιστία του brand σου.
  • Σύνδεσμοι προς το site σου: Συμπεριέλαβε στα δελτία τύπου links που οδηγούν στην ιστοσελίδα σου ή σε συγκεκριμένες σελίδες που θέλεις να προωθήσεις, π.χ. σελίδες προσφορών ή events.

Brands Mentions

Η εντόπιση αναφορών του brand σου σε άλλα sites είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να αποκτήσεις backlinks. Βρες ποια sites αναφέρουν το brand σου και έλεγξε αν έχουν προσθέσει κάποιο σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σου. Αν δεν υπάρχει το αντίστοιχο link, επικοινώνησε μαζί τους για να ζητήσεις την προσθήκη του. 

Έλεγχος της ποιότητας των backlinks – Disavow links

Αρκετές φορές, ενώ οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές websites προσπαθούν να διατηρήσουν ένα ποιοτικό backlink profile, θα εντοπίσουν και backlinks από ιστοτόπους με χαμηλή ποιότητα. Για αυτό το λόγο επιβάλλεται σε περιοδικά χρονικά διαστήματα να ελέγξεις τα backliks που έχουν καταγραφεί από τα bots. 

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google Search Console ώστε να ελέγξεις ποιoι σύνδεσμοι προέρχονται από ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας και χρησιμοποίησε την αναφορά Disavow Links. Είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας ο διαχειριστής μιας ιστοσελίδας ενημερώνει τη Google ότι δεν επιθυμεί να συνδέεται με συγκεκριμένες ιστοσελίδες. 

Βέβαια, να σημειώσουμε πως το συγκεκριμένο εργαλείο πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή. Ενδέχεται η ακατάλληλή του χρήση, να οδηγήσει στην αφαίρεση χρήσιμων backlink. 

Βελτιστοποίηση των Internal Links

Όταν αναπτύσσουμε μια στρατηγική για τα Backlinks, θα πρέπει να την ενισχύουμε και με τη σωστή χρήση των εσωτερικών συνδέσμων (Internal Links), ώστε να αξιοποίησουμε με τον καλύτερο τρόπο και το Link Juice.

Βελτιστοποίηση των Internal Links

Link Juice

O όρος Link Juice αφορά τη διαδικασία μεταφοράς του κύρους από έναν σύνδεσμό ανάμεσα στα domains ή ανάμεσα στις ιστοσελίδες του ίδιου domain. Όταν ένας ιστότοπος με αξιοπιστία και εγκυρότητα (authority) συνδέεται με backlinks με το δικό σου website, τότε μεταφέρει μέρος της εγκυρότητάς του. 

Internal Links

Συνήθως ένα μεγάλο ποσοστό των backlinks, αφορά το Ηomepage και για αυτό το λόγο, θα πρέπει να έχουμε ένα αποτελεσματικό Internal linking σύστημα. Χρησιμοποίουμε την ισχύ των εσωτερικών συνδέσμων για να βοηθήσουμε τα bots των μηχανών αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο του ιστότοπού σου. 

Οι εσωτερικοί συνδέσμοί θα πρέπει να τοποθετηθούν σε στρατηγικά σημεία, κατευθύνοντας τους χρήστες σε σχετικές σελίδες. Αυτό όχι μόνο διευκολύνει την πλοήγηση των χρηστών, αλλά και διασφαλίζει ότι οι σημαντικές σελίδες της ιστοσελίδα μας λαμβάνουν περισσότερη προσοχή.

Broken Links

Εξέτασε προσεκτικά το website σου για τυχόν broken links, δηλαδή συνδέσμους που οδηγούν σε σελίδες που δεν υπάρχουν πλέον ή επιστρέφουν σφάλμα (π.χ., 404 error). Αυτοί οι σύνδεσμοι μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εμπειρία του χρήστη και την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Δημιούργησε redirects σε σχετικές σελίδες ή διόρθωσε τους συνδέσμους για να αποφύγεις αυτά τα προβλήματα και να διατηρήσεις τη ροή του link juice στο website σου.

Εξέτασε αν το website σου έχει broken links, συνδέσμους που οδηγούν σε κάποια ιστοσελίδα και δημιούργησε redirects.

Χρήσιμα Εργαλεία για να αναπτύξεις τη στρατηγική σου

Google Search Console: Δωρεάν εργαλείο που παρέχει πληροφορίες σχετικά με την απόδοση της ιστοσελίδας σας. Συμπεριλαμβάνει και δεδομένα για τους backlinks και πιθανά penalty.

Ahrefs: Πλατφόρμα με εργαλεία όπως το Site Explorer, το Content Explorer και τα Alerts για την έρευνα backlinks, την ανακάλυψη ιδεών περιεχομένου και την παρακολούθηση της δραστηριότητας των ανταγωνιστών.

Link Explorer (Moz): Δωρεάν εργαλείο που αναλύει backlinks, προφίλ ανταγωνιστών και ευκαιρίες κατασκευής συνδέσμων. Παρέχει επίσης βαθμολογίες Domain Authority (DA) και Page Authority (PA).

Screaming Frog: Εργαλείο που ειδικεύεται σε ελέγχους ιστοσελίδων. Το χρησιμοποιούμε για να εντοπίσουμε broken links και να διαχειριστούμε ανακατευθύνσεις.