Τι είναι τα snippets, τι είναι η meta description και πώς να γράψετε μια meta decription που βελτιώνει την κατατάξη στις μηχανές αναζήτησης και αυξάνει τα κλικ στην ιστοσελίδα σας (CTR).
Οι meta descriptions αποτελούν αναπόσπαστο μέρος κάθε στρατηγικής βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης (SEO). Σε αυτό το σύντομο άρθρο, τι είναι τα snippets, ποια είναι η σχέση τους με τις meta descriptions, ποια είναι η σημασία των metadescription στο SEO και τις βέλτιστες πρακτικές για τη σύνταξη αποτελεσματικών περιγραφών.
Τι είναι τα Snippets
Τα snippets είναι οι περιγραφές ή οι συνοπτικές πληροφορίες που εμφανίζονται κάτω από τα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google. Η Google δημιουργεί αυτόματα τα αποσπάσματα χρησιμοποιώντας κυρίως το περιεχόμενο της σελίδας σας. Μερικές φορές, μπορεί να χρησιμοποιήσει και την meta description εάν θεωρήσει ότι προσφέρει μια πιο ακριβή περιγραφή της σελίδας από το υπόλοιπο περιεχόμενο. Ενώ, άλλες φορές τις αγνοεί παρουσιάζοντας ένα διαφορετικό απόσπασμα από αυτό που έχουμε ορίσει στο <meta name=”description”> tag.
Ωστόσο, τα snippets είναι κάτι που δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε για το πως εμφανίζονται. Ωστόσο μπορούμε να αποτρέψουμε την εμφάνιση χρρησιμοποιώντας την ετικέτα meta nosnippet. Επίσης, μπορούμε να ορίσουμε το μέγιστο μήκος του αποσπάσματος με την ετικέτα max-snippet:[αριθμός].
Τι είναι η Meta Description;
Οι <meta name=”description”> tag είναι ετικέτες HTML που παρέχουν μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Τις ορίζουμε μέσα από το CRM που χρησιμοποιούμε στη διαχείριση του ιστοτόπου με στόχο να παρέχουμε στους χρήστες μια προεπισκόπηση για το τι μπορούν να περιμένουν από την ιστοσελίδα και να αυξήσουμε το CTR. Οι περιγραφές δηλαδή είναι απαραίτητες γιατί ουσιαστικά θα να δελεάσουν τους χρήστες να κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο.
Επιπλέον, λειτουργούν για τα bots των μηχανών αναζήτησης ως οδηγοί για να κατανοήσουν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, να το εντάξουν στο αντίστοιχο ευρετήριο. Αν και η Google αναφέρει πως οι meta descriptions δεν είναι στους παράγοντες που αξιολογεί για την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα, θα πρέπει να εξετάζουμε την εμφάνιση των meta descriptions στα οργανικά αποτελέσματα. Αν διαπιστώσουμε πως η Google εμφανίζει διαφορετικά snippets από αυτά που ορίζουμε, τότε θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να προβούμε σε κάποια αλλαγή ή βελτιστοποίηση.
Συμβουλές για τη δημιουργία αποτελεσματικών Meta Description
Περίληψη: Όταν γράφετε μια metadescription θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι είναι σχετική και ακριβής με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας. Η meta description θα πρέπει να παρέχει στους χρήστες και στα bots μια συνοπτική και ακριβή περίληψη του περιεχομένου της ιστοσελίδας.
Κοινό – Στόχος: Επιπλέον, σκεφτείτε πως μια meta description είναι ένα διαφημιστικό μήνυμα που θα πρέπει να πείσει τον χρήστη πως η σελίδα είναι ακριβώς αυτό που ψάχνει. Για αυτό το λόγο, λάβετε υπόψη σας το κοινό-στόχο κατά τη δημιουργία της. Χρησιμοποιείστε γλώσσα που είναι κατανοητή και ελκυστική για αυτούς και τονίστε τι θα κερδίσουν κάνοντας το κλικ.
Search Intent: Μην ξεχνάτε να λαμβάνετε υπόψη το Search Intent, δηλαδή την πρόθεση του χρήστη που κάνει την αναζήτηση. Στην περίπτωση του Informational Search Intent, όπου ο χρήστης αναζητά πληροφορίες, η meta description πρέπει να υπόσχεται ξεκάθαρα την απάντηση στο ερώτημά του. Για το Commercial Search Intent, όταν οι χρήστες βρίσκονται κοντά στην απόφαση για αγορά, τονίστε προσφορές, τιμές και μοναδικά πλεονεκτήματα. Στο Navigational Search Intent, όπου οι χρήστες ψάχνουν συγκεκριμένες σελίδες ή brands, βεβαιωθείτε ότι επιβεβαιώνετε πως βρίσκονται στον σωστό προορισμό. Τέλος, στο Transactional Search Intent, όταν οι χρήστες είναι έτοιμοι για αγορά, εστιάστε σε σαφή και ελκυστικά call-to-action που τους προτρέπουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Λέξεις-Κλειδιά: Οι λέξεις – κλειδιά είναι, επίσης, απαραίτητες στις meta description, ωστόσο είναι σημαντικό να μη γίνεται υπερβολική χρήση λέξεων – κλειδιών, που μπορεί να θεωρηθεί ως περιεχόμενο spam, τόσο από τους χρήστες, όσο και και από τις μηχανές αναζήτησης.
Μοναδικότητα: Κάθε σελίδα του site πρέπει να έχει διαφορετική και μοναδική περιγραφή. Κάθε σελίδα του site σας πρέπει να διαθέτει μια διαφορετική και μοναδική περιγραφή, προσαρμοσμένη στο συγκεκριμένο περιεχόμενο που παρουσιάζει. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάτε τους χρήστες να κατανοήσουν τι να περιμένουν από κάθε ιστοσελίδα, αλλά επίσης αποτρέπει τη σύγχυση στις μηχανές αναζήτησης, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του site στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Eκταση των meta description: H έκταση πρέπει να είναι περίπου 150 – 160 χαρακτήρες, αλλά μπορεί να φτάνει μέχρι και 300 χαρακτήρες. Βέβαια η εμφάνιση της περιγραφής εξαρτάται σύμφωνα με τη Google από τη συσκευή στην οποία εμφανίζεται το αποτέλεσμα. Δηλαδή, μια meta description μπορεί να εμφανιστεί διαφορετικά στα αποτελέσματα της αναζήτησης σε ένα desktop και διαφορετικά σε μια κινητή συσκευή.
Παραδείγματα ποιοτικών και μη ποιοτικών Meta Description
Mε βάση τις οδηγίες που δίνει η Google ακολουθούν μερικά παραδείγματα meta descriptions και πως μπορούν να βελτιωθούν.
Παράδειγμα Ποιοτικής Meta Description
<meta name="description" content="Ανακαλύψτε πώς να βελτιστοποιήσετε τις meta descriptions για καλύτερη κατάταξη στη Google και υψηλότερο CTR">
Αυτή η meta description είναι συγκεκριμένη και περιεκτική γιατί περιγράφει με σαφήνεια το περιεχόμενο της σελίδας, αναφέροντας τη βελτιστοποίηση των meta descriptions και τη σχέση της με το SEO. Χρησιμοποιεί τη φράση “ανακαλύψτε“, προτρέποντας τον χρήστη να κάνει κλικ. Τέλος, είναι κατάλληλη για SEO γιατί περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά όπως “meta descriptions”, “κατάταξη στη Google”, “CTR”.
Παράδειγματα μη ποιοτικών meta description
Xρησιμοποίηση μόνο λέξεων-κλειδιών και “Keyword Stuffing“
<meta name="description" content="metadescriptions, SEO, snippets, istoselides, ιστοσελιδες">
Η περιγραφή αποτελεί απλώς μια λίστα λέξεων-κλειδιών χωρίς να εξηγεί τι προσφέρει η ιστοσελίδα ή τι μπορούν να περιμένουν οι χρήστες. Αυτό δεν είναι ελκυστικό και μπορεί να θεωρηθεί spam από τις μηχανές αναζήτησης.
Χρησιμοποίηση της ίδιας περιγραφής για κάθε σελίδα
<meta name="description" content="Είμαστε ένα SEO & Content Lab, φτιαγμένο για να συνδυάζει την τεχνική αρτιότητα του SEO, τη στρατηγική σκέψη του digital marketing και τη δημιουργική δύναμη του">
Η ίδια περιγραφή για όλες τις σελίδες (π.χ., για κάθε άρθρο ειδήσεων) δεν βοηθά στη διαφοροποίηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και δεν περιγράφει το περιεχόμενο της συγκεκριμένης σελίδας. Οι χρήστες δεν θα γνωρίζουν τι να περιμένουν από το άρθρο.
Ανεπαρκής περίληψη του περιεχομένου
<meta name="description" content="Όταν γράφετε μια metadescription θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι είναι σχετική και ακριβής με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας.">
Η περιγραφή δεν συνοψίζει το περιεχόμενο της σελίδας και αναφέρεται σε προσωπικές αναμνήσεις χωρίς να προσφέρει καμία αξία ή πληροφόρηση για τον χρήστη.
Πολύ σύντομη περιγραφή
<meta name="description" content="Meta Descriptions">
H περιγραφή είναι πολύ σύντομη και δεν παρέχει σχεδόν καμία χρήσιμη πληροφορία για το προϊόν ή την υπηρεσία ή το θέμα του blogpost.