Το SEO Content Brief είναι ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στη δημιουργία πρωτότυπου και ποιοτικού περιεχομένου που συμβάλει αποτελεσματικά στην προώθηση των ιστοσελίδων.
Ως SEO Αgency, συχνά συναντάμε επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, που αναρωτιούνται: ‘Πόσο αποτελεσματικό είναι το πρωτότυπο περιεχόμενο για το SEO της ιστοσελίδας μου;’
Αυτή η ερώτηση ίσως να μην ακούγεται συχνά, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων όταν σκέφτονται SEO, τείνουν να επικεντρώνονται στην τεχνική βελτιστοποίηση. Και όταν αναφέρονται στην προώθηση, συχνά η διαφήμιση είναι το πρώτο εργαλείο που έρχεται στο μυαλό τους.
Αλλά λίγοι εστιάζουν στη διαδικασία δημιουργίας πρωτότυπου περιεχομένου, ενώ αυτή είναι μια από τις πιο ισχυρές στρατηγικές για να αυξήσεις την προβολή, την επισκεψιμότητα και την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις. Και το SEO Content Brief είναι το κλειδί σε αυτή τη διαδικασία.
Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε τι ακριβώς είναι το Creative Brief, πώς μπορούμε να το συνδυάσουμε με SEO τεχνικές και πώς το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη δημιουργία περιεχομένου που ξεχωρίζει.
Τα περιεχόμενα του άρθρου για το SEO Content Brief
Τι είναι το Brief; Brief ή Creative Brief
Σκεφτείτε το brief ή το creative brief ως τη σύνοψη ενός έργου, ένα ενημερωτικό σημείωμα, ένα έγγραφο που περιγράφει ένα συγκεκριμένο project, μια εργασία ή ένα task με στόχο όλοι οι εμπλεκόμενοι να έχουν σαφή εικόνα για το ποιος είναι ο σκοπός.
Σε κλάδους όπως η διαφήμιση, το marketing και το branding, όπου η επικοινωνία είναι το θεμελιώδες στοιχείο, το brief είναι η αφετηρία εκκίνησης κάθε project και περιγράφει την επικοινωνιακή στρατηγική.
Ο Kevin McTigue και ο Derek Rucker στο βιβλίο τους “The Creative Brief Blueprint Crafting Strategy That Generates More Effective Advertising” γράφουν πως το Creative Brief είναι ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο που λειτουργεί ως πυξίδα, δίνει κατεύθυνση και έμπνευση για τη διαφήμιση ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή μιας επιχείρησής, είναι ο πυρήνας της στρατηγικής.
Πότε δημιουργούμε ένα Creative Brief
Δημιουργούμε το Creative Brief πριν από την έναρξη οποιουδήποτε δημιουργικού project που στόχο έχει την επικοινωνία της επιχείρησής μας. Μερικές περιπτώσεις που είναι απαραίτητο:
Στο σχεδιασμό και την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, τη δημιουργία διαφημίσεων, τη δημιουργία περιεχόμενου στα social media, τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας, τη δημιουργία εταιρικής παρουσίασης, την κειμενογράφηση, στη συγγραφή κειμένων για ιστοσελίδες κ.τ.λ.
Σκοπός του Creative Brief
- Να καθορίσει το πλαίσιο και τους στόχους του project.
- Να εξασφαλίσει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν κοινή κατανόηση του project.
- Να διευκολύνει την ομαλή και αποτελεσματική συνεργασία.
- Να θέσει τις βάσεις για την αξιολόγηση του τελικού αποτελέσματος.
Τι περιλαμβάνει το Creative Brief
Σύμφωνα με τους McTigue και Rucker στο βιβλίο τους που αναφέραμε νωρίτερα ένα creative brief πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:
- Στόχος: Ποιος είναι ο στόχος μιας συγκεκριμένης διαφήμισης ή μιας επικοινωνίας;
- Κοινό: Ποιο κοινό θέλει να προσελκύσει μια συγκεκριμένη διαφήμιση ή μια επικοινωνία; Αυτό το κοινό τι θα πρέπει να δει, να καταλάβει ή να αισθανθεί βλέποντας μια διαφήμιση ή ένα μήνυμα;
- Insights: Ποια σημασία έχει για το κοινό η λύση που προσφέρουμε ως επιχείρηση; Τι θα παρακινήσει το κοινό ή τους υποψήφιους πελάτες να επιλέξουν τη δική μας λύση. Σε ποια βαθύτερη ανάγκη του κοινού μας στοχεύουμε; Σύμφωνα με τους McTigue και Rucker τα insights αντιπροσωπεύουν μια ανθρώπινη αλήθεια με μεγάλη σημασία ( an insight is a meaningful human truth).
- Position: Θέση του Brand και τα οφέλη που προσφέρει.
- Υλοποίηση: Ο τρόπος που θα υλοποιηθεί το μήνυμα.
- Μέτρηση: Ο τρόπος που θα αξιολογηθεί ο στόχος στην πράξη.
Φυσικά, πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχουν μερικές εκατοντάδες εκδοχές του creative brief και δεν υπάρχει μια “σωστή εκδοχή”, αλλά ένα σωστό και αποτελεσματικό brief εξαρτάται από την πολυπλοκότητα του project, το μέγεθος της επιχείρησης και τον στόχο. Αλλά Βrief μπορεί να περιλαμβάνουν: το ύφος της επικοινωνίας, τα συγκεκριμένα digital assets, το budget και το χρονικό πλαίσιο.
Τι είναι το SEO Content Brief
To SEO Content Brief είναι ο συνδυασμός του Creative Brief με τα πιο σημαντικά στοιχεία της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για το βασικό σχεδιάγραμμα που καθορίζει πως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας θα έχει μεγαλύτερη απήχηση κοινό σας και καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης της Google ή της Bing.
Πότε δημιουργούμε το SEO Content Brief
Το SEO Content Brief είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του Keyword Research και της συγγραφής του περιεχομένου. Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά και τα θέματα, η δημιουργία του SEO Content Brief αποτελεί το πρώτο βήμα για την παραγωγή πρωτότυπου και ποιοτικού περιεχομένου.
Γιατί να χρησιμοποιήσω ένα SEO Content Brief;
Στην αρχή, η δημιουργία ενός SEO Content Brief μπορεί να φανεί χρονοβόρα και αρκετοί ίσως να την αποφύγουν. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, το brief προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα:
- Χρόνος και Χρήμα: Με ένα ακριβές και συνοπτικό brief, εξοικονομείτε χρόνο από τις αναθεωρήσεις και τις διορθώσεις κειμένων ή εικόνων. Αν συνεργάζεστε με κάποιον κειμενογράφο, θα γνωρίζει από την αρχή ποιος είναι ο στόχος, το ύφος του κειμένου και τα visual elements που θα χρησιμοποιηθούν από τους γραφίστες. Εάν γράφετε ο ίδιος το περιεχόμενο, δεν θα χάνετε χρόνο μπροστά από την οθόνη αναζητώντας το τι και πώς να γράψετε, καθώς θα ακολουθείτε μια συγκεκριμένη διαδικασία.
- Αξιολόγηση και Μέτρηση: Το digital marketing προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης καταγραφής και αξιολόγησης του περιεχομένου που δημιουργούμε. Κλικ, χρόνος παραμονής, και φυσικά αγορές είναι μετρήσεις που μας επιτρέπουν να αξιολογούμε την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου. Για παράδειγμα, ενώ τα shorts videos στο TikTok ή στο YouTube μπορεί να είναι η τάση σε μια δεδομένη χρονική στιγμή, το κοινό σας μπορεί να έχει άλλες προτιμήσεις. Η επιτυχία και η αναθεώρηση μιας στρατηγικής είναι εφικτή μόνο όταν το περιεχόμενο καταγράφεται και αξιολογείται αναλυτικά.
Τι περιλαμβάνει ένα SEO Content Brief
Στόχος: Τι θέλετε να πετύχετε με το περιεχόμενο (π.χ. αύξηση της επισκεψιμότητας, δημιουργία leads).
Κύρια λέξη-κλειδί: Η λέξη ή φράση που στοχεύει το περιεχόμενο του κειμένου.
Search Intent: Ποια είναι η πρόθεση πίσω από την αναζήτηση του χρήστη; Ο κειμενογράφος πρέπει να γνωρίζει τη συγκεκριμένη πρόθεση, καθώς αυτή επηρεάζει τη δομή του κειμένου και τα CTA’s (Call-to-Action).
Δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά: Άλλες λέξεις ή φράσεις που σχετίζονται με το θέμα και πρέπει να περιληφθούν για να εμπλουτίσουν το κείμενο και να αυξήσουν τις πιθανότητες κατάταξης σε περισσότερες λέξεις-κλειδιά.
Κοινό: Ποιους επισκέπτες θέλετε να προσελκύσετε με το περιεχόμενο; Είναι σημαντικό να προσδιορίσετε το κοινό-στόχο, για να προσφέρετε μια λύση στο πρόβλημά τους. Τα στοιχεία που πρέπει να προσδιορίσετε περιλαμβάνουν:
- Δημογραφικά (ηλικία, φύλο, εισόδημα, τόπος διαμονής)
- Ψυχογραφικά (ενδιαφέροντα, αξίες, πεποιθήσεις, τρόπος ζωής)
- Συμπεριφορά (συνήθειες, ανάγκες)
Tip: Καθορίστε σε ποιο στάδιο του customer journey βρίσκεται η συγκεκριμένη persona για να δημιουργήσετε στοχευμένο περιεχόμενο.
Λύση: Ποια λύση προσφέρει το περιεχόμενο και γιατί είναι ενδιαφέρον για το κοινό;
Οπτική: Ποια είναι η μοναδική πρόταση του περιεχομένου, τόσο από άποψη λύσης όσο και οπτικής παρουσίασης;
Μορφή: Πώς θα παρουσιαστεί το περιεχόμενο (π.χ. άρθρο, βίντεο, infographic).
Ύφος: Ποιο θα είναι το ύφος του περιεχομένου (π.χ. φιλικό, επαγγελματικό, χιουμοριστικό).
Αριθμός λέξεων: Η έκταση του κειμένου εξαρτάται από το βάθος ανάλυσης που απαιτείται για να θεωρηθεί χρήσιμο και αξιόπιστο από το κοινό, καθώς και για να καταταχθεί υψηλά στις μηχανές αναζήτησης.
Παραδείγματα ιστοσελίδων των ανταγωνιστών: Σελίδες που ταιριάζουν με το θέμα και έχουν καλή κατάταξη.
Ανάλυση των SERPs: Ποιες σελίδες κατατάσσονται στις πρώτες 10–15 θέσεις και ποια είναι η παρουσίαση του περιεχομένου τους;
Προτεινόμενα Metadata: Τίτλοι, URLs, meta descriptions, alt texts για τις εικόνες, headings, CTAs, και internal linking.rnal linking.
Επόμενα βήματα
Μην αφήνετε το περιεχόμενό σας στην τύχη. Δημιουργήστε ένα SEO Content Brief και δείτε πώς μπορείτε να ανεβάσετε την ιστοσελίδα σας, όχι μόνο στις μηχανές αναζήτησης, αλλά και στην καρδιά του κοινού σας.
Θυμηθείτε: Το περιεχόμενο δεν είναι απλώς κείμενο. Είναι η φωνή της επιχείρησής σας. Βεβαιωθείτε ότι ακούγεται δυνατά και καθαρά.
Δημιουργείστε ένα SEO Content Brief και δείτε πόσο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η δημιουργία περιεχομένου και η βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.
Σχετικά άρθρα: