Το Ecοmmerce SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με στόχο την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας από μηχανές αναζήτησης.

Aν και έχει κοινές βάσεις με το γενικό SEO, το Ecommerce SEO εστιάζει σε συγκεκριμένες πτυχές και δίνει προτεραιότητα σε συγκεκριμένα σημείια, όπως η βελτιστοποίηση σελίδων προϊόντων, η χρήση δομημένων δεδομένων και η διαχείριση μεγάλων καταλόγων προϊόντων.

Για παράδειγμα, ένα από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η δομή (site structure) του ηλεκτρονικού καταστήματος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως ταχύτητα φόρτωσης, φιλικό interface με τα κινητά, ασφάλεια και σωστή διαμόρφωση του robots.txt είτε πρόκειται για ένα eshop με λίγα προϊόντα, είτε πρόκειται για κάποιο με πολλούς κωδικούς. 

Προώθηση E-shop: Διαφήμιση ή SEO;

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων προτιμούν να επενδύσουν στην πρόωθηση των προϊόντων τους χρησιμοποιώντας τη διαφήμιση μέσω Google (Google Ads) ή μέσω Social Media (λ.χ. Διαφημίσεις στo Facebook, στο Instagram ή στο Tiktok).

Η επιλογή αυτή βασίζεται στο γεγονός πως οι διαφημίσεις προσφέρουν άμεσα επισκεψιμότητα και πωλήσεις, επιτρέπουν τη στόχευση συγκεκριμένων πελατών και λέξεων-κλειδιών. 

Ωστόσο, η βελτιστοποιηση ενός eshop, θα μπορούσε να πολλαπλασιάσει τα κέρδη της διαφήμισης. Γιατί αν και το SEO, δεν έχει – τις περισσότερες φορές – τα άμεσα κέρδη που προσδοκά μια επιχείρηση, αλλά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια σταθερή και μακροπροθέσιμη αύξηση της επισκεψιμότητας. 

Τι κερδίζει κάποιος με το Ecommerce SEO

Το Ecommerce SEO προσφέρει πολλαπλές ευκαιρίες για την προβολή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στη Google. Η στρατηγική βελτιστοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε εμφανίσεις σε διάφορες πλατφόρμες και υπηρεσίες της Google, αυξάνοντας σημαντικά την ορατότητα και την προσέλκυση πελατών.

Εμφάνιση στο Google Search

Το eshop θα εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης, αυξάνοντας τις εμφανίσεις (visibility) και τις επισκέψεις.

Εμφάνιση στο Google Images

Η βελτιστοποίηση των εικόνων των προϊόντων θα δημιουργήσει επιπλέον ευκαιρίες εμφάνισης όταν κάποιος χρήστης θα πραγματοποιεί μια αναζήτηση.

Εμφάνιση στο Google Lens

Η βελτιστοποίηση των εικόνων σε συνδυασμό με τις βελτιστοποιημένες περιγραφές, θα δώσει την ευκαιρία εμφάνισης και στο Google Lens.

Εμφάνιση στο Google Shopping

H εμφάνιση στο Google Shopping ίσως να είναι η πιο χρήσιμη από όλες. Η κατάταξη στο Google Shopping επιτρέπει την προβολή σε χρήστες που έχουν άμεση πρόθεση αγοράς.

Εμφάνιση στο Google Business Profile και στο Google Maps

Τα eshops μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις δύο αυτές εφαρμογές για να προσελκύσουν νέους πελάτες στα φυσικά τους καταστήματα.

Τα βασικά στάδια βελτιστοποίησης ενός eshop

Ανάλυση Προϊόντων

Μια λεπτομερής ανάλυση του καταλόγου των προϊόντων θα βοηθήσει να σχεδιάσεις το περιεχόμενο ενός eshop.

Να χρησιμοποιήσεις στρατηγικά το internal linking.

  • Να βελτιστοποιήσεις τη δομή, ώστε να προσφέρεις την καλύτερη αγοραστική εμπειρία στους πελάτες σου, αλλά και περισσότερες εμφανίσεις στις μηχανές αναζήτησης.
  • Να δημιουργήσεις καλύτερες περιγραφές των προϊόντων.
  • Να δημιουργήσεις περιεχόμενο όπως: άρθρα στο blog, σελίδες προορισμού αλλά και υλικό για να προωθήσεις στα social media.

Οι παράμετροι που θα χρησιμοποιήσεις για τηνν ανάλυση των προϊοντων είναι:

Εποχικότητα

Τα προϊόντα του καταστήματός σου έχουν σταθερή ζήτηση σε όλη τη διάρκεια του χρόνου ή ανήκουν σε κατηγορίες με εποχική ζήτηση. Για παράδειγμα:

  • Ηλεκτρονικές Συσκευές: Ένα online κατάστημα που πουλάει ηλεκτρονικές συσκευές μπορεί να έχει σταθερή ζήτηση για τα περισσότερα προϊόντα, εκτός από τις συσκευές θέρμανσης και ψύξης, που παρουσιάζουν εποχικές αυξομειώσεις.
  • Φαρμακείο: Σε ένα online φαρμακείο, τα προϊόντα όπως αντηλιακά για παιδιά μπορεί να έχουν υψηλότερη ζήτηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
  • Ρούχα: Ένα κατάστημα ρούχων θα πρέπει να προσαρμόζει τα προϊόντα του ανάλογα με την εποχή, όπως καλοκαιρινά και χειμερινά ρούχα. Αυτή η εναλλαγή των προϊόντων θα πρέπει να αποτυπώνεται και στη δομή.

Περίοδοι Αυξημένης Ζήτησης

Μια άλλη παράμετρος που πρέπει να λάβουμε υπόψη στο σχεδιασμό του περιεχομένου είναι οι περίοδοι αυξημένης ζήτησης: γιορτές, περίοδοι εκπτώσεων ή Black Friday. Να προσδιορίσουμε τις περιόδους όπου τα προϊόντα μας έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. Για παράδειγμα, τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά ή το Πάσχα θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν υπάρχουν προϊόντα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα που σχετίζονται με αυτές τις περιόδους. Το περιεχόμενο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με είδη σπιτιού, θα πρέπει να αποτυπώνει τις περιόδους αυτές στη δομή του και να προσαρμόσει τις στρατηγικές SEO. Αλλά και τον τρόπο προσαρμογής της αρχικής σελίδας για την ανάδειξη των αντίστοιχων προϊόντων.

Επιπλέον παράμετροι που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι:

  • Η συχνότητα αγοράς των προϊόντων.
  • Η συμπληρωματική πώληση προϊόντων: ποια προϊόντα μπορούν να πωληθούν μαζί ή να προταθούν ως συμπληρωματικά.
  • Ποια προϊόντα απαιτούν ιδιαίτερη διαχείριση αποθεμάτων λόγω ζήτησης ή άλλων παραγόντων.
  • Τα περιθώρια κέρδους των προϊόντων.
  • Ποια προϊόντα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προσφέρουν μοναδικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Ποια προϊόντα ανήκουν σε δημοφιλή brands και ποια είναι no-name.

Ανάλυση Ανταγωνισμού

Το δεύτερο στάδιο στη βελτιστοποίηση ενός ecommerce website είναι η ανάλυση του ανταγωνισμού. Σε αυτήν την ανάλυση θα συμπεριλάβουμε άμεσους και έμμεσους ανταγωνιστές:

  • Άμεσοι ανταγωνιστές: ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα
  • Έμμεσοι ανταγωνιστές: websites που υπάρχουν στα SERPs, αλλά και marketplaces: όπως το Amazon, ή στην Ελλάδα το Skroutz και το Shopflix.

Με την ανάλυση του ανταγωνισμού, έχουμε τη δυνατότητα να κατανοήσουμε την αγορά. Να εντοπίσουμε ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές και ποιες είναι οι τάσεις που επικρατούν, ποια κενά υπάρχουν και πώς μπορεί το δικό μας ηλεκτρονικό κατάστημα να διαφοροποιηθεί.

Παράμετροι που εξετάζουμε αναλύοντας τον ανταγωνισμό

Ανάλυση των λέξεων-κλειδιών: Εξετάζουμε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές. Αν για παράδειγμα έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει αθλητικά παπούτσια, αναλύστε αν χρησιμοποιούν γενικούς όρους όπως αθλητικά παπούτσια ή παπούτσια για τρέξιμο.

Ανάλυση του περιεχομένου: Πώς οι ανταγωνιστές μας παρουσιάζουν το περιεχόμενο. Έχουν εκτενείς περιγραφές των προϊόντων, ενσωματώνουν αξιολογήσεις, χρησιμοποιούν blogposts ή βίντεο;

Παρακολούθηση κοινωνικών μέσων: Ποια στρατηγική υλοποιούν οι ανταγωνιστές στα social media; Χρησιμοποιούν influencers και διαγωνισμούς (giveaways) για την προώθηση των προϊόντων; Ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν και σε τι είδους περιεχόμενο έχουν μεγαλύτερη απήχηση;

Ανάλυση Backlinks: Αναλύουμε την ποσότητα και την ποιότητα των backlinks. Εξετάζουμε από ποιες πηγές – domain προέρχονται. Είναι από π.χ. blogs, ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, forums ή είναι spam; Χαρτογραφώντας τα backlinks, θα έχουμε πρόσβαση στην τακτική που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές μας για να τα αποκτήσουν.

Ανάλυση διαφημίσεων: Στο πλαίσιο της ανάλυσης του ανταγωνισμού και ειδικά για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει να εντοπίσουμε σε ποιες πλατφόρμες διαφημίζονται οι ανταγωνιστές μας. Χρησιμοποιούν το Google Ads ή τα social media; Βλέπουμε τις λέξεις-κλειδιά ή τα hashtags, αναλύουμε το περιεχόμενο και τη δομή των διαφημιστικών τους μηνυμάτων και τις landing pages.

Επίσης, στο πλαίσιο της διαφήμισης πρέπει να εξετάσουμε και τις προσφορές, τις εκπτώσεις ή τα προγράμματα customer loyalty για να δούμε τις τακτικές που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση πελατών.

Λέξεις – Κλειδιά στο SEO E-commerce

Το επόμενο στάδιο της βελτιστοποιήσης είναι η έρευνα των λέξεων-κλειδιών. Η έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά (Keyword Research) είναι Η διαδικασία εντοπισμού και ανάλυσης των όρων που χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης όταν ψάχνουν πληροφορίες ή προϊόντα. Στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η έρευνα θα πρέπει να εστιάσει στις λέξεις-κλειδιά που δείχνουν την πρόθεση αγοράς.

Search Intent

Η πρόθεση του χρήστη (search intent) παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία στρατηγικής στο SEO, αλλά ειδικότερα στα eshops χρειάζεται να στοχεύσουμε στις λέξεις-κλειδιά που έχουν commercial και transactional search intent. Για παράδειγμα λέξεις όπως “αγορά, τιμή, προσφορά, αγορά online, δωρεάν αποστολή” δείχνουν πως ο χρήστης σκοπεύει να αγοράσει ένα προϊόν άμεσα.


Περισσότερα για το Search Intent

Search Intent – Η πρόθεση αναζήτησης στο SEO

Το Search Intent, ή η πρόθεση αναζήτησης, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τη SEO στρατηγική μιας επιχείρησης.


Long-Tail Keywords

Εξίσου σημαντικά είναι και τα “long-tail keywords”, που είναι φράσεις-κλειδιά πιο συγκεκριμένες και λεπτομερείς. Αυτές οι φράσεις δείχνουν ότι ο χρήστης έχει προχωρήσει στο customer journey. Όταν κάποιος χρησιμοποιεί πιο στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, σημαίνει ότι έχει ήδη πραγματοποιήσει έρευνα αγοράς και είναι πιθανό να βρίσκεται κοντά στην απόφαση αγοράς.

Branded Keywords

Τα branded keywords – οι λέξεις-κλειδιά που περιέχουν το όνομα ενός brand – αξίζουν την προσοχή μας στο πλαίσιο του SEO για Ecommerce. Όταν ένας χρήστης χρησιμοποιεί τα branded λέξεις-κλειδιά, βρίσκεται επίσης πολύ κοντά στην απόφαση της αγοράς.

Ωστόσο, δε θα πρέπει να αγνοούμε και τις λέξεις-κλειδιά με informational search intent. Η δημιουργία περιεχομένου με πληροφοριακό χαρακτήρα μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην επισκεψιμότητα ενός website, στην ισχυροποίηση ενός brand και στην απόκτηση backlinks. Το περιεχόμενο μπορεί να είναι άρθρα με συμβουλές, οδηγοί χρήσης, τάσεις της αγοράς, tutorials ή απαντήσεις στα συχνά ερωτήματα των πελατών σας.

Site Structure – Ο κρίσιμος παράγοντας στο Ecommerce SEO

H δομή στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σημαντική για την εμπειρία του χρήστη, τις δυνατότητες scalability και τη δυνατότητα indexing.

Έχοντας ολοκληρώσει την ανάλυση των προϊόντων που θα χρησιμοποιηθούν στο ηλεκτρονικό κατάστημα, την ανάλυση του ανταγωνισμού και την έρευνα για τις λέξεις – κλειδιά, θα πρέπει να αρχίσουμε να δημιουργούμε τη δομή του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Αυτό το στάδιο είναι ίσως το πιο σημαντικό στάδιο και το στάδιο που τα περισσότερα eshops έχουν τα περισσότερα προβλήματα. Προσπαθήστε να μην το παραβλέπετε, ακόμα και αν δεν προβείτε σε καμία βελτιστοποίηση, η δομή ενός eshop μπορεί να αποτελέσει ένα κομβικό σημείο για την αποτυχία ή την επιτυχία μιας επιχείρησης.

Φανταστείτε τη δομή ενός website σαν το αρχιτεκτονικό σχέδιο μιας πολυκατοικίας. Σκεφτείτε έναν ένοικο στον πρώτο όροφο να γκρεμίζει έναν τοίχο, στο δεύτερο όροφο να προσθέτει ένα μπαλκόνι, και στην ταράτσα να σκάβει για να δημιουργήσει μια πισίνα ή να σταματάει τη λειτουργία του ασανσέρ. Σκεφτείτε εσάς πόσο συχνά θα πρέπει να προσθέτετε νέα προϊόντα ή να αφαιρείτε παλιότερα προϊόντα, να δημιουργείτε προσφορές χωρίς να λάβετε υπόψη σας τη δομή του eshop.

Η δομή ενός eshop είναι σημαντική γιατί επηρεάζει την εμπειρία του χρήστη. Θα πρέπει να έχει:

  • Εύκολη πλοήγηση: Μια καλή δομή επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν εύκολα αυτό που ψάχνουν.
  • Λογική ιεραρχία: Η δομή βοηθά τους χρήστες να κατανοούν πού βρίσκονται στο site και πώς να μετακινηθούν.

Φανταστείτε τώρα πως έχετε ένα online φαρμακείο. Και φανταστείτε έναν χρήστη να βλέπει μια διαφήμισή σας για ένα σαμπουάν, την ώρα που περιμένει στην ουρά. Κερδίσατε την προσοχή του, έκανε κλικ στη διαφήμιση, είδε το προϊόν σας και τον ενδιαφέρει. Αλλά, έφτασε η ώρα να εξυπηρετηθεί, και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την αγορά.

Αυτός ο χρήστης θα βρει εύκολα το προϊόν που ζητάει αν επιστρέψει αργότερα στο eshop σας; Ή θα χαθεί στο μενού πλοήγησης και στις διάφορες κατηγορίες που έχετε βάλει χωρίς κάποια λογική σειρά; Ή θα πρέπει να επενδύσετε σε μια remarketing διαφημιστική καμπάνια και να αυξήσετε το κόστος της διαφημιστικής δαπάνης;

  • Μια αποτελεσματική δομή μειώνει τα βήματα για την ολοκλήρωση μιας αγοράς. Η διαδρομή που παρέχετε στον χρήστη από την αρχική σελίδα ως την ολοκλήρωση της αγοράς θα πρέπει να είναι πολύ σύντομη.

Εκτός από την εμπειρία του χρήστη, μια καλή δομή διευκολύνει τις δυνατότητες scalability. Μια καλή δομή επιτρέπει:

  • την εύκολη ενσωμάτωση νέων προϊόντων ή κατηγοριών.
  • την αποτελεσματική διαχείριση χιλιάδων προϊόντων χωρίς να γίνεται περίπλοκη.
  • αλλαγές και βελτιώσεις χωρίς να απαιτείται πλήρης αναδόμηση.

Η Google προτείνει στους ιδιοκτήτες και στους διαχειριστές ηλεκτρονικών καταστημάτων τη δημιουργία μιας ιεραρχικής δομής.

Οι σύνδεσμοι των menu να οδηγούν σε σελίδες κατηγοριών και οι σελίδες κατηγοριών στις υποκατηγορίες. Τέλος, οι σελίδες των υποκατηγοριών να οδηγούν σε όλες τις σελίδες προϊόντων.

Site Structure, Indexing και Αποφυγή Σφαλμάτων

Η δημιουργία μιας σαφούς δομής σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα βοηθήσει την αποτελεσματικότερη ανίχνευση (crawling) και ευρετηρίαση (indexing) από τις μηχανές αναζήτησης. Γιατί η καλύτερη ιεράρχηση της πληροφορίας από το γενικό στο ειδικό βοηθά τα bots των μηχανών αναζήτησης να κατανοήσουν τη σημασία των διάφορων σελίδων.

Επιπλέον, πρακτικά βοηθά στην αποφυγή των συνηθισμένων λαθών που παρατηρούνται κυρίως στα eshops:

  • Αποφυγή σφαλμάτων 404
  • Σαφής ιεραρχία κατηγοριών και υποκατηγοριών (Product Categories / Product Pages)
  • Βελτιστοποιημένα URLs
  • Συνεπής πλοήγηση με τη χρήση menu και breadcrumbs
  • Αποτελεσματικό internal linking
  • Αποφυγή διπλότυπου περιεχομένου

Technical Ecommerce SEO

Το επόμενο στάδιο της βελτιστοποίησης αφορά κυρίως τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Ecommerce SEO και τα σημεία που εστιάζουμε την προσοχή είναι:

Robots.txt File

Στο αρχείο αυτό δίνουμε οδηγίες στα bots των μηχανών αναζήτησης για το τι μπορούν να ανιχνεύσουν και τι όχι. Όταν το αρχείο Robots.txt είναι σωστά διαμορφωμένο, τότε θα πρέπει να αποκλείσουμε σελίδες που δεν είναι χρήσιμες για να βρεθούν από τα bots, όπως οι σελίδες διαχείρισης και να επιτρέψουμε την πρόσβαση στις σημαντικές σελίδες.

Sitemaps

Η δημιουργία του XML Sitemap και η τακτική ενημέρωσή του επιτρέπει στις μηχανές αναζήτησης να έχουν μια σαφή εικόνα της δομής του ηλεκτρονικού καταστήματος. Επίσης, μην ξεχάσετε να υποβάλετε το αρχείο στο Search Console και στο Bing Webmaster tools ή να χρησιμοποιήσετε την αυτόματη υποβολή.

Schema Markup και Structured Data

To schema markup ή structured data είναι ένας κώδικας που μπορείτε να προσθέσετε σε κάθε ιστοσελίδα. Αυτός ο κώδικας παρέχει συγκεκριμένες πληροφορίες και βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο. Χρησιμοποιώντας το schema markup ουσιαστικά τονίζουμε κάποια στοιχεία του περιεχομένου της ιστοσελίδας και μας δίνεται η ευκαιρία να εμφανιστούμε στα εμπλουτισμένα αποτελέσματα (rich snippets) που μπορεί να περιλαμβάνουν πρόσθετες πληροφορίες όπως αξιολογήσεις, τιμές ή διαθεσιμότητα προϊόντων.

Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων τα Structured Data που μπορεί να μας είναι χρήσιμα είναι:

Breadcrumbs

Χρησιμοποιήστε το schema markup Breadcrumbslist, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα την ιεραρχία των σελίδων.

Product and ProductGroup

Χρησιμοποιήστε τα Product and ProductGroup για να παρέχετε περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα σας.

Review

Χρησιμοποιήστε το Review για να βοηθήσετε τη Google να καταλάβει τις αξιολογήσεις.

Sitelinks search box

To Sitelinks search box θα βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν πώς υλοποιείται η αναζήτηση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

LocalBusiness

Αν εκτός από ηλεκτρονικό κατάστημα, έχετε και φυσικό, ενημερώστε τη Google για την επιχείρησή σας με structured data σχετικά με την τοποθεσία του καταστήματός σας, τις ώρες λειτουργίας κ.α.

Organization

Αν θέλετε να παρέχετε περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρησή σας, όπως το λογότυπο, τα στοιχεία επικοινωνίας ή ακόμα και την πολιτική επιστροφής, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δομημένα δεδομένα για το Organization.

Βελτιστοποίηση εικόνων

Στα eshops οι εικόνες έχουν καθοριστικό ρόλο στην απόφαση αγοράς του χρήστη. Οι εικόνες των προϊόντων είναι το κύριο μέσο για να αντιληφθεί ο υποψήφιος πελάτης την εμφάνιση, την ποιότητα και τις λεπτομέρειες των προϊόντων. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε εικόνες υψηλής ανάλυσης που παρουσιάζουν το προϊόν από διάφορες γωνίες και συχνά περιλαμβάνουν και ζουμ. Αλλά, αυτές οι εικόνες θα πρέπει να συνδυάζονται με συγκεκριμένες τεχνικές βελτιστοποίησης για να μη θυσιάσουμε την απόδοση και την ταχύτητα του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Χρησιμοποιήστε συμπιεσμένες εικόνες, προσθέστε περιγραφικά alt texts στις εικόνες για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο, εφαρμόστε το lazy loading, ώστε οι εικόνες να φορτώνονται μόνο όταν γίνονται ορατές από το χρήστη.

Βελτιστοποίηση ταχύτητας

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την εμπειρία του χρήστη και φυσικά για το SEO. Φανταστείτε έναν υποψήφιο αγοραστή να περιμένει να φορτώσει η επόμενη σελίδα ή να καθυστερεί η διαδικασία της πληρωμής. Το πιθανότερο είναι ο χρήστης να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να κλείσει τη σελίδα. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να φροντίζουμε στοιχεία όπως το:

  • Caching: To caching μειώνει το χρόνο φόρτωσης μιας σελίδας, όταν ένας χρήστης επισκέπτεται τη σελίδα για δεύτερη και τρίτη φορά.
  • Minification and Compression: Μειώστε το μέγεθος των αρχείων και χρησιμοποιήστε συμπίεση.
  • Hosting: Επιλέξτε ένα γρήγορο και αξιόπιστο πάροχο hosting με υψηλή ταχύτητα και συνδυάστε με CDN.
  • Content Delivery Network (CDN): Χρησιμοποιήστε CDN ώστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας να φορτώνει γρήγορα ανεξάρτητα από την τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης.

Responsive and Mobile-First Design

Από το 2015 το Responsive Design είναι ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά στο σχεδιασμό των ιστοσελίδων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Πλέον το 2024, η τάση που γίνεται πιο δημοφιλής είναι του Mobile First. Δηλαδή, ενώ με το Responsive Design θέλαμε να εξασφαλίσουμε πως ο χρήστης μιας ιστοσελίδας θα είχε την ίδια εμπειρία ανεξαρτήτως της συσκευής που χρησιμοποιεί, τώρα ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας και ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ξεκινά από το κινητό. Mε το Mobile First τα websites και τα apps σχεδιάζονται αρχικά για την πιο μικρή οθόνη, και στη συνέχεια επεκτείνονται και προσαρμόζονται για τις μεγαλύτερες οθόνες, αντί για το αντίθετο.

Thin Content – Κείμενα Χωρίς Ποιότητα

Όταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) λειτουργεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, τα πιο συνηθισμένα τεχνικά προβλήματα που επηρεάζουν την κατάταξή του είναι το Thin Content. Το “Thin Content” είναι το επιφανειακό περιεχόμενο που θεωρείται χαμηλής ποιότητας επειδή δεν προσφέρει κάποια αξία στον χρήστη, μια καινούρια πληροφορία ή κάτι που θα τον οδηγήσει στο επόμενο στάδιο, δηλαδή στην αγορά.

Στα ηλεκτρονικά καταστήματα, το thin content είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα e-commerce websites έχουν συχνά δεκάδες ή χιλιάδες προϊόντα, και οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές τους δεν έχουν πάντα τους πόρους, τον χρόνο ή τα χρήματα να γράψουν μοναδικούς τίτλους και περιγραφές για κάθε προϊόν.

Συχνά, τα κείμενα της κάθε σελίδας που αντιστοιχεί σε ένα προϊόν είναι αντιγραφή από τους προμηθευτές/κατασκευαστές, αυτόματες μεταφράσεις ή κείμενα γραμμένα από κάποιο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης (AI tool), συχνά χωρίς ανθρώπινη εποπτεία και έλεγχο.

Τις περισσότερες φορές, αυτό το περιεχόμενο θα απορριφθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Αν το ποσοστό των σελίδων με thin content είναι μεγάλο, τότε σαφώς επηρεάζει την ανιχνευσιμότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά και την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησης.Αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έχει πολλές τέτοιες σελίδες, σκεφτείτε τη διαγραφή ή τη βελτίωσή τους.

Διάβασε περισσότερα για τα Κείμενα στα Product Pages

Διπλότυπο Περιεχόμενο και Canonical Tags

Στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης το διπλότυπο περιεχόμενο είναι το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας που σε μεγάλο ποσοστό έχει τις ίδιες εικόνες, το ίδιο κείμενο ή τις ίδιες περιγραφές προϊόντων, και ανήκει είτε στον ίδιο είτε σε διαφορετικό ιστότοπο.

Η χρήση των canonical tags βοηθά στον έλεγχο του διπλότυπου περιεχομένου. Μας επιτρέπει να καθορίσουμε ποια σελίδα είναι η “κύρια” σελίδα και πετυχαίνουμε να μην ανταγωνίζονται οι σελίδες μεταξύ τους για την ίδια θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης ή να ευρετηριάζονται σελίδες που δεν επιθυμούμε.


Διαβάστε Περισσότερα για το Τι είναι το Technical SEO


On-Page SEO για Ecommerce Websites

Το επόμενο στάδιο της βελτιστοποίησης αφορά το On-Page SEO και τον τρόπο με τον οποίο οι τίτλοι, οι περιγραφές των προϊόντων και οι αξιολογήσεις από τους πελάτες θα συνδράμουν στην καλύτερη κατάταξη του ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), αλλά κυρίως θα πείσουν τους χρήστες να αγοράσουν το προϊόν.

Τίτλοι και Περιγραφές Προϊόντων Η βελτιστοποίηση των τίτλων στο SEO E-Commerce ακολουθεί τα αποτελέσματα της έρευνας για τις λέξεις-κλειδιά που έχουμε διενεργήσει νωρίτερα και στοχεύει στην αύξηση των κλικ και στην αγορά προϊόντων.

Βελτιστοποίηση Τίτλων

  • Συμπεριλάβετε τις κύριες λέξεις-κλειδιά στον τίτλο
  • Διατηρήστε τους τίτλους κάτω από 60 χαρακτήρες
  • Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει ένα μοναδικό τίτλο

Βελτιστοποίηση Περιγραφών

  • Συμπεριλάβετε τις κύριες λέξεις-κλειδιά στην περιγραφή
  • Παρέχετε λεπτομερείς και ακριβείς πληροφορίες για το προϊόν
  • Χρησιμοποιήστε ελκυστικό και πειστικό κείμενο
  • Χρησιμοποιήστε κουκκίδες (bullet points) για να κάνετε την περιγραφή πιο ευανάγνωστη
  • Προσθέστε υψηλής ποιότητας εικόνες και βίντεο

Βελτιστοποίηση Περιεχομένου

Επίσης, μην ξεχνάτε να συμπεριλάβετε στη βελτιστοποίηση της σελίδας:

  • Αξιολογήσεις από προηγούμενους πελάτες με το αντίστοιχο schema markup
  • Παρόμοια προϊόντα που θα ενδιέφεραν τον χρήστη να αγοράσει
  • Προϊόντα που θα μπορούσε να συνδυάσει

Content Marketing και Blogging

Εδώ μπορεί να έχετε μια εξαιρετική ευκαιρία όχι μόνο για να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες από τις μηχανές αναζήτησης (SEO), αλλά ουσιαστικά να δημιουργήσετε τις συνθήκες ώστε οι πελάτες σας να επισκέπτονται ξανά και ξανά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα (brand loyalty).

Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν ασχολούνται συστηματικά με το blogging. Είτε χρησιμοποιούν το email marketing είτε το social media marketing, αλλά όχι το blogging. Για αυτό το λόγο, όσα ηλεκτρονικά καταστήματα το κάνουν, μπορούν να προωθήσουν γρηγορότερα την κατάταξή τους στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

SEO E-commerce και Link Building

Το Link Building στο πλαίσιο του SEO ίσως είναι ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία, γιατί θα πρέπει να γίνει με συγκεκριμένο στόχο και όχι να προσελκύσουμε spam links από οποιοδήποτε website και να διακινδυνεύσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να τιμωρηθεί με penalty.

Το Link Building πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως δημιουργία μιας αξιόπιστης φήμης στον ψηφιακό κόσμο. Η στρατηγική πρέπει να είναι η εξής: Αν κάποιος χρήστης διαβάσει για το ηλεκτρονικό μας κατάστημα σε μια ιστοσελίδα, να κάνει κλικ, να επισκεφτεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να προβεί στην αγορά ενός προϊόντος.

Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής μπορούμε να κάνουμε τα εξής:

  • Δημιουργία ποιοτικών εξωτερικών συνδέσμων από σχετικές και έγκυρες ιστοσελίδες
  • Συμμετοχή σε καταλόγους, καταλόγους επιχειρήσεων, καταλόγους προϊόντων
  • Δημιουργία ποιοτικού guest post σε σχετικά blogs
  • Συμμετοχή σε συνεντεύξεις, άρθρα, podcasts ως ειδικός
  • Δημιουργία infographics και διανομή τους σε σχετικές ιστοσελίδες
  • Συμμετοχή σε forums, ομάδες στα social media και παροχή χρήσιμων συμβουλών

Χρήσιμα Εργαλεία για το Ecommerce SEO

Google Analytics

Με αυτό το εργαλείο θα κατανοήσετε την κίνηση και τη συμπεριφορά των επισκεπτών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Google Search Console

Το Google Search Console θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε και να βελτιώνετε την παρουσία του ηλεκτρονικού καταστήματός σας στις αναζητήσεις της Google.

Google Merchant Center

Το Google Merchant Center είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους διαδικτυακούς πωλητές να προβάλλουν τα προϊόντα τους στις υπηρεσίες της Google, όπως η Google Search, το Google Shopping και το Google Images.


Περισσότερα Άρθρα για το SEO και το Digital Marketing

SEO και Ανάλυση Ανταγωνισμού

Content Marketing – Ορισμός, Στρατηγική & Παραδείγματα

Τι Είναι Το SEO; Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων Για Τις Μηχανές Αναζήτησης

Πώς Κάνω Email Marketing – Ορισμός, Στρατηγική Και Παραδείγματα

Digital Agency – Πώς Να Επιλέξω Εταιρεία Marketing Και Διαφήμισης

XML Sitemap