EEAT – Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness

Το E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από την Google για να αξιολογεί την ποιότητα και την αξιοπιστία περιεχομένου σε ιστότοπους. Αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα στο πλαίσιο των Quality Rater Guidelines, που καθοδηγούν τους ανθρώπινους αξιολογητές της Google να βαθμολογούν ιστοσελίδες και περιεχόμενο.

1. Experience (Εμπειρία)

  • Προστέθηκε πρόσφατα στην αρχική έννοια E-A-T. Αναφέρεται στο κατά πόσο ο δημιουργός του περιεχομένου έχει προσωπική εμπειρία πάνω στο θέμα. Για παράδειγμα, ένα άρθρο για ένα προϊόν μπορεί να θεωρηθεί πιο αξιόπιστο αν το έχει γράψει κάποιος που το έχει δοκιμάσει ο ίδιος.

2. Expertise (Εξειδίκευση)

  • Σχετίζεται με το πόσο ειδικός είναι ο δημιουργός περιεχομένου πάνω στο αντικείμενο. Οι πληροφορίες πρέπει να είναι ακριβείς και να βασίζονται σε εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία.

3. Authoritativeness (Αυθεντία)

  • Αναφέρεται στη φήμη ή στην αξιοπιστία της πηγής που δημοσιεύει το περιεχόμενο. Αν ένας ιστότοπος είναι γνωστός για την αξιοπιστία του σε έναν συγκεκριμένο τομέα, θεωρείται αυθεντία.

4. Trustworthiness (Αξιοπιστία)

  • Το πιο κρίσιμο στοιχείο, σχετίζεται με το αν το περιεχόμενο ή η πηγή του είναι αξιόπιστα και ασφαλή. Η σαφήνεια, η διαφάνεια και η τεκμηρίωση παίζουν σημαντικό ρόλο.

Γιατί είναι σημαντικό το E-E-A-T;

Το E-E-A-T είναι ζωτικής σημασίας για ιστοσελίδες που σχετίζονται με θέματα “Your Money or Your Life” (YMYL), δηλαδή θέματα που επηρεάζουν την υγεία, την ασφάλεια ή την οικονομική ευημερία των χρηστών. Παραδείγματα περιλαμβάνουν:

  • Ιατρικά άρθρα
  • Οικονομικές συμβουλές
  • Νομικά θέματα

Η Google χρησιμοποιεί το E-E-A-T για να προσφέρει ποιοτικά αποτελέσματα στις αναζητήσεις, διασφαλίζοντας ότι οι χρήστες βλέπουν έγκυρες και αξιόπιστες πληροφορίες. Αν είσαι δημιουργός περιεχομένου ή ιδιοκτήτης ιστότοπου, η ενίσχυση του E-E-A-T σου μπορεί να βελτιώσει την κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.